Gevinster for enden af regnbuen

Søndag den 4. juni er overskyet og grå. Over det meste af Sjælland har det regnet i stride strømme. Gemt bag de regnfulde skyer titter smukke farvestrålende regnbuer frem i horisonten, som et lykkens tegn på hvad der er i vente.

Omkring kl.19:35, ringer telefonen hos Dorte i Albertslund.

Et øjeblik bliver der helt stille

”Nej, det er da løgn. Det er for vildt, ta’r du gas på mig!!!”, udbryder Dorte spontant i telefonen, glad og en anelse chokeret.

I den anden ende af røret sidder direktør for Det Danske Klasselotteri, Elisabeth Rask Jørgensen, som netop har overbragt Dorte den glædelige nyhed – Dorte har vundet to sidegevinster på hver 50.000 kroner i aftenens trækning i Nabolotteriet.

Og Dortes timing må siges at sidde lige i skabet.

”Jeg har lige købt lodderne for 3 timer siden”, tilføjer en overrasket Dorte og fortsætter ”Sikke en dag. Så kom pinsesolen alligevel til at danse på trods af strid regn hele dagen. Helt fantastisk dejligt.”.

Familien må overbevise ny millionær

Et andet sted i Albertslund, sidder Jan til en hyggelig pinsefrokost i familiens skød, da en SMS tikker ind på mobilen.

Til at starte med tror han ikke sine egne øjne og forstår ikke hvad, han lige har læst. I SMS beskeden står, at Jan har vundet 1 Million kroner i Nabolotteriet. Og så måtte hele familien på banen for at overbevise den nyslåede millionær.

”Jeg måtte give telefonen videre til de andre – for virkelig at tro på det, der stod”, fortæller den meget glade vinder fra Albertslund.

Gevinsten falder på et tørt sted – og luner rigtig meget... Sikke en afslutning på en dejlig pinsefrokost. Det fås ikke bedre!”, afslutter millionæren med et smil.

Albertslund er det helt rigtige sted at bo

Sussi svarer ikke på Nabolotteriets opringning lidt i kl. 20 søndag aften, men ringer tilbage nogle timer senere.

”Det er bare så dejligt – for jeg står og skal bruge lidt ekstra til et indskud til en ny lejlighed – så de 50.000 kr. kommer på det helt perfekte tidspunkt for mig”, fortæller Sussi og fortsætter leende: ”… men min næste bolig skal helt sikkert være her i Albertslund – for det har vist sig at være et rigtig heldigt sted at bo,”

Hvor tikker SMS beskederne ind næste søndag?

Søndag den 4. juni løb spillende naboer i og omkring Albertslund med millionen og de mange sidegevinster – hvor falder gevinsterne næste gang? Følg med på søndag på nabolotteriet.dk eller på Nabolotteriets Facebook side.

• Hovedstaden

Lotteri har danskerne kunnet spille i århundreder. Faktisk er Klasselotteriet Danmarks ældste lotteri og en af landets ældste virksomheder. Historien går helt tilbage til 29. juni 1753, hvor Frederik 5. ved kongelig forordning gav Det Kongelige Opfostringshus privilegium til at drive lotteri. I 1754 blev de første trækninger foretaget på Charlottenborg i København. Men allerede i 1771 fratog Struensee dem privilegiet, og lotteriet har siden været ejet af Den Danske Stat.

Nick Vinther Demant

Pressekontakt Vinder- & PR-ansvarlig (+45) 3342 0978