DHL bliver logistikpartner for Cirque du Soleil

DHL bliver logistikpartner for Cirque du Soleil

Det verdensberømte cirkus, Cirque du Soleil, der netop har besøgt Herning, har fået DHL som officiel logistikpartner. DHL’s Global Trade Fairs & Events team vil blive integreret i det omrejsende cirkus’ supply chain aktiviteter. Her er opgaven at støtte med logistik, når de forskellige shows skal rundt til lande i hele verden samt for hovedkontoret for Cirque du Soleil i Montreal, Canada.

Vallensbæk d. 31. marts 2014: ”Begge vores virksomheder har udviklet sig fra at være små og til at blive globale brands. Det har vi gjort ved hele tiden at udvikle os og give vores kunder noget ekstra. Vi har begge bevist, at vi kan innovere og levere kundeoplevelser af høj kvalitet. DHL ser frem til at gentage de betagende præstationer i Cirque du Soleil’s Big Top-shows i vores egne aktiviteter bag kulisserne,” siger Ken Allen, der er CEO i DHL Express.

Partnerskabet giver mulighed for fælles branding- og markedsføringsaktiviteter for begge virksomheder og matchet med DHL passer da også Cirque du Soleil godt.

”Vores globale tours spænder over 150 lokationer på seks kontinenter. Derfor er logistik afgørende for Cirque du Soleil. Når vi nu er med til at annoncere DHL som vores verdensomspændende Official Logistics Partner, er det fordi vi er glade for at have denne mulighed for at arbejde med et andet globalt brand. DHL deler vores begejstring for at levere i toppen af skalaen hver gang. Derfor ser vi frem til at integrere DHL’s serviceydelser i vores forsyningskæde. Sammen skal vi levere Cirque du Soleil-oplevelser til nye målgrupper og markeder,” siger Finn Taylor, der er Senior Vice President for Cirque du Soleil’s Touring Shows.

De vigtigste logistiske behov i Cirque du Soleil består af at opsætte og nedtage shows og transportere alt udstyr mellem de forskellige lokationer på touren. Herunder gælder det brug af luft-, sø- og vejtransport samt fortoldning af udstyret. Et enkelt Big Top show kan involvere flytning af op til 80 containere. Cirque du Soleil har en række standardkrav til forsyningskæden inden for dag-til-dag levering herunder forsendelse af små pakker, lagerstyring og distribution af merchandise.

Der forventes et samlet publikum på 15 millioner mennesker til forestillingerne rundt omkring i verden i 2014.

DHL Media Relations

Daniel McGrath