Deutsche Post DHL er frontløber på bæredygtighed

Deutsche Post DHL er frontløber på bæredygtighed

Vallensbæk, 15. november 2011: Deutsche Post DHL, verdens førende logistikudbyder, ligger igen i top på Dow Jones Sustainability World Indekset, Dow Jones Sustainability Europe Indekset, FTSE4 Good Indekset og på Carbon Disclosure Leadership Indekset 2011. Hvert år udnævnes virksomheder på baggrund af deres bæredygtighed, indsats og resultater – bedømt på meget strenge kriterier. Denne rangering danner ofte grundlag for – de beslutninger der træffes af bæredygtige investorer. I 2011 blev mere end 1.400 virksomheder rangeret på Dow Jones Sustainability Indekset. Deutsche Post DHL forbedrede sig i alle indeksets hovedkriterier – og scorede dermed to point højere end i 2010 (85 til 87). Koncernen scorede især højt på de miljømæssige kriterier med enestående 99 point – hvilket ligger langt over gennemsnittet i branchen.

Deutsche Post DHL er endnu engang blevet bekræftet af FTSE4 Good indekset. FTSE4 Good vurderer virksomheder på deres bæredygtige resultater baseret på kriterier såsom bæredygtige miljøstandarder, indsatsen for at bekæmpe klimaændringer og arbejdsstandarder. Deutsche Post har været en del af FTSE4 Good indekset siden 2004.

"Vores meget høje placering viser, at vores GoGreen miljøbeskyttelsesprogram er en succes. Jeg er stolt over, at vi har været i stand til at forbedre vores resultat fra sidste år og dermed forblive et forbillede for de andre rangerede selskaber, "sagde DPDHL CEO Frank Appel. "Vores fremtidige mål vil for alle forretningsenheder være, at fortsætte det gode arbejde og fastholde vores topplacering som virksomhed."

Deutsche Post DHL fik også høje karakterer i dette års Global 500 Report offentliggjort af Carbon Disclosure Project (CDP). Koncernen opnåede den højeste score blandt alle andre virksomheder på Carbon Disclosure Leadership Indekset (CDLI) ved at få 99 ud af 100 point. CDP er en ikke-kommerciel organisation, bestilt af 551 investorer over hele verden, til at  forvalte samlede aktiver på omkring US $ 71 milliarder – hvor de skal vurdere verdens største virksomheder for deres klimabeskyttelse og strategier.

Som en del af strategien for 2015, definerede Deutsche Post DHL bæredygtighed som et meget vigtigt omdrejningspunkt for dets fremtidige vækststrategi. Virksomhedens tilgang til bæredygtighed indebærer ikke kun ansvarlighed over for medarbejdere og investorer, men også det sociale ansvar og miljøbeskyttelsesprogrammet, som Deutsche Post DHL udfører som led i "Living Responsibility” initiativet.

Deutsche Post DHL  er verdens førende post og logistik koncern.

Deutsche Post og DHLs samlede brands repræsentere en bred portefølje af logistik (DHL) og kommunikations (Deutsche Post) ydelser. Koncernen tilbyder kunderne både  standardiserede produkter, der er nemme at bruge samt innovative og skræddersyede løsninger. Over 470.000 medarbejdere i mere end 220 lande og territorier udgør et globalt netværk med fokus på service, kvalitet og bæredygtighed. Med programmer for både   klimabeskyttelse, katastrofehjælp og uddannelse, er koncernen forpligtet til socialt ansvar. I 2010 oversteg Deutsche Post DHL indtægter € 51 milliarder.

The postal service for Germany. The logistics company for the world.