DHL Express, Mary Fonden og Red Barnet sammen om stafetløb til børn

Den årlige Fri for Mobberi Børnestafetten finder sted i Aarhus og København. I år har Mary Fonden og Red Barnet indgået et samarbejde med DHL Express, der hvert år i august afvikler stafetløb for over 200.000 danskere sammen med bl.a. Aarhus Motion og Sparta. Hvor DHL Stafetten knytter medarbejdere sammen på arbejdspladser, handler Fri for Mobberi Børnestafetten om at forebygge mobning  blandt børn. Børnestafetten afholdes d. 8. juni i Århus og d. 15. juni i København, hvor også H.K.H. Kronprinsessen vil være til stede.

København d. 5. juni 2013: ”Vi er af den overbevisning, at mobning skal bekæmpes med forebyggelse og er rigtig glade for at være med til at udbrede kendskabet til antimobbeprogrammet Fri for Mobberi. Derfor vil vi gerne dele ud af vores ekspertise inden for afholdelse af stafetløb for mange mennesker og hjælpe med al logistikken for derigennem at sikre, at Fri for Mobberi løbene bliver en endnu større succes,” siger marketingchef Susanne Katja Kristensen fra DHL Express. Kurerfirmaet hjælper desuden med alle former for fragt og logistik i forbindelse med stafetløbet.

DHL har siden 1992 sponsoreret DHL Stafetten i Danmarks fire største byer - og har år efter år oplevet, hvad det kræver at koordinere mange deltagere og publikummer. Det er den ekspertise, som Mary Fonden og Red Barnet nu gør brug af i takt med, at flere børn deltager i løbet. DHL Stafetten er vokset massivt over årene, og måske er kimen lagt til endnu et stafetløb, der griber om sig i Danmark.

”Siden vores første Fri for Mobberi stafet i 2008 er arrangementet vokset, og det var derfor naturligt for os at indgå i et samarbejde med DHL Express, der har stor erfaring med at afvikle stafetløb. Det har gjort, at vi i år kan gøre løbet endnu bedre og mere overskueligt for de mange små løbere, der skal igennem ruten og nå godt i mål,” fortæller direktør i Mary Fonden, Helle Østergaard.

Royal tilstedeværelse
Stafetløb handler netop om at samarbejde og være en del af samme hold. Dermed lærer børnene vigtigheden af fællesskabet og af det at sige fra over for mobbere. Alle kan da også være med, da distancen er overkommelig for de fleste deltagere. Løbet er blot én kilometer langt, og børnene løber i hold med fire på hvert hold. Flere end 1.000 børn deltog sidste år.

I målområdet bliver børnene modtaget af værter fra Mikkel og Sofie, kendt fra DR Ramasjang, der uddeler medaljer til alle. Og når løbet afholdes i København, kommer Kronprinsessen og hjælper med medaljeoverrækkelsen.

Fri for Mobberi Børnestafetten er for børn op til 15 år. I Aarhus afholdes Børnestafetten d. 8. juni kl. 14.00 ved Musikhuset. I København afholdes Børnestafetten d. 15. juni kl. 14.00 i Fælledparken.

Susanne Katja Kristensen, Marketingchef hos DHL Express på telefon: 72 39 73 22.

DHL er den globale markedsleder inden for logistik industrien og “The Logistics company for the world” . DHL tilbyder sin ekspertise inden for international ekspres, luft-og søfragt, vej-og jernbanetransport, kontrakt logistik og international post-tjenester til sine kunder. Et globalt netværk bestående af mere end 220 lande og territorier og omkring 285,000 ansatte verden over tilbyder kunderne enestående kvalitet og service samt lokal kendskab der opfylder kundernes krav til logistikleverandør. DHL accepterer dets sociale ansvar ved at støtte klimabeskyttelse, katastrofehåndtering og uddannelse.

DHL er en del af Deutsche Post DHL. Koncernens omsætning var på mere end 55 milliarder euro i 2012.