DHL - levering næste dag i USA

DHL - levering næste dag i USA

• Direkte fly fra Paris og Frankfurt til DHL Americas 'centrale hub
  • Levering næste dag i USA med markedets bedste cut-off tider

DHL, verdens førende internationale ekspres-og logistikvirksomhed, er ved at etablere to nye strategiske flyruter fra Paris og Frankfurt til USA. Dette betyder direkte fly ind i DHL's amerikanske netværk -  og vil gøre det muligt for kunder i både Tyskland og Frankrig, og nogle nabolande, at sende forsendelser til levering næste dag i USA, Canada og Mexico.

Læs hele pressemeddelelsen på engelsk:

DHL expands overnight Express service from Europe to the U.S.

• Direct links from Paris and Frankfurt to DHL Americas’ central express hub
  • New next-day transatlantic service with market leading cut-off times

DHL, the world’s leading international express and logistics business, is establishing two new strategic air routes from Paris and Frankfurt to the U.S. The new connections are timed to feed directly into DHL’s North American overnight Express network and will enable customers in Germany and France and some neighboring countries to send next day delivery shipments to the U.S., Canada and Mexico.

“DHL is seeing continuously high demand for transatlantic express services and the two new routes will help customers on both sides of the Atlantic to improve their export and import flows,” said John Pearson, chief executive officer for DHL Express Europe. “Canada, the U.S. and Mexico remain very important trade partners for the European markets and for DHL Express the transatlantic trade lane is a key growth area.”

The new direct dedicated flights between Paris and Frankfurt and DHL’s main North America air hub in Cincinnati provide DHL customers with assured overnight delivery capacity to the U.S.. To serve high demand for fast-to-market air transport, DHL has enhanced its air routes from Europe to North America in the past year by investing in a fleet of new Boeing 767F aircraft and establishing connections from Leipzig and East Midlands to Cincinnati and New York.

DHL The Logistics company for the world

DHL er den globale markedsleder inden for logistik industrien og “The Logistics company for the world” . DHL tilbyder sin ekspertise inden for international ekspres, luft-og søfragt, vej-og jernbanetransport, kontrakt logistik og international post-tjenester til sine kunder. Et globalt netværk bestående af mere end 220 lande og territorier og omkring 275,000 ansatte verden over tilbyder kunderne enestående kvalitet og service samt lokal kendskab der opfylder kundernes krav til logistikleverandør. DHL accepterer dets sociale ansvar ved at støtte klimabeskyttelse, katastrofehåndtering og uddannelse.

DHL er en del af Deutsche Post DHL. Koncernens omsætning var på mere end 51 milliarder euro i 2010.

For mere information:  www.dp-dhl.com  eller www.dhl.dk