Dinitrol center Ishøj får topkarakter af Teknologisk institut

Dinitrol center Ishøj har været igennem en kvalitetskontrol hos Teknologisk Institut. Der var ingen fejl at komme efter og Dinitrol center Ishøj scorer igen topkarakter.

Teknologisk Institut står for Danmarks skrappeste kontrolordning, og denne er alle Dinitrol centrene underlagt. Kontrolordningen skal sikre en høj og ensartet kvalitet af det udførte rustbeskyttelsesarbejde.

Fredag d. 1/9 2017 var Carsten Birkekvist fra Teknologisk Institut på uanmeldt besøg hos Dinitrol center Ishøj, hvor han havde indkaldt 5 biler til kontroltjek. Carsten gennemtjekkede de 54 punkter, som kontrolordningen indeholder og fandt ingen fejl ved kontrollen. Centerets ejer, Jimmy Baltzersen, er yderst tilfreds med resultatet og roser sine ansatte.

Jimmy Baltzersen fortæller at, han selv og hans ansatte går meget op i at sikre kvaliteten og omhyggeligheden i deres arbejde, således at deres kunder altid får den bedst mulige behandling og mest værdi for deres penge.

Hårde krav til rustbeskyttelse

Da forbrugerne ikke selv har mulighed for at kontrollere det udførte rustbeskyttelsesarbejde på deres bil, er det meget vigtigt, at det er ekstremt hårde krav der stilles til rustbeskyttelsen. Det er til bilejernes fordel og dermed også til det enkelte centers fordel, siger lederen af Teknologisk Instituts kontrolordning, Jan Helbo.

Med en gennemsnitlig luftfugtighed på 85 procent året rundt, hører det danske klima til blandt verdens mest korrosive, hvilket betyder, at der er fugtigt i bilens karrosseri stort set året rundt. Det udsætter bilerne i Danmark for rustangreb allerede i bilens første leveår.

Både Teknologisk Institut, FDM og Dinitrol anbefaler rustbeskyttelse fra ny samt genbehandling ca. hvert 2. år.

Vinter = rustbeskyttelse, eller hvad?

Vinter og rustbeskyttelse er noget de fleste forbinder, det er i og for sig også rigtig. Det er dog vigtigt at bilen er rustbeskyttet inden vinteren og det er der, det som regel går galt. Hvis du vælger at rustbeskytte inden vinteren, kan du også nyde fordel af, at der ikke er vente tid på rustbehandlingerne.

Mange tror, at det er vinteren, der er værst for bilen i forhold til rust. Dette er ikke helt korrekt, sommeren kan være ligeså hård ved bilens undervogn som vinteren, på grund af de mange temperatur skift. Specielt i Danmark er det svært at regne med vejret. Vi har mange udsving i temperaturen, som skaber kondens, samt masser af regn. Alt dette vand, som kommer i løbet af sommeren, øger risikoen for rust i bilens undervogn. Fordi de fleste tror vinteren er værst for bilen, vælger de at rustbeskytte når vinteren er trådt til og glemmer at tænke over at sommeren kan være ligeså hård ved bilen.

Det er derfor en god ide, allerede nu at tænke over, om din bil er tilstrækkeligt beskyttet eller om den er i risiko for rustangreb.

• Økonomi, finans

• bilpleje
  • din bil
  • rust
  • rustbeskyttelse
  • pressemeddelse

Verdens bedste rustbeskyttelse siden 1947

Dinitrol har på verdensplan mere end 70 års erfaring inden for rustbeskyttelse. Vi er Danmarks største udbyder af undervognsbehandling med centre fordelt over hele landet.

Vi arbejder hele tiden på at gøre VERDENS BEDSTE RUSTBESKYTTELSE endnu bedre! På den måde kan vi altid sikre den bedste kvalitet. Hos Dinitrol er kvali­tet og service afgørende for en ordentlig rustbeskyttelse – og vores kunders tilfredshed.

Rasmus Djurhuus

Pressekontakt Marketingansvarlig 91898556