Everest Rescue - Ny serie på Discovery Channel

Hvert år forsøger hundredevis af klatrere og sherpaer at bestige Mount Everest. Hver 10. omkommer i forsøget eller kommer svært til skade. Helikopterpiloterne fra Everest Rescue sætter livet på spil for at redde tilskadekomne ned fra verdens tag i den nye serie ’Everest Rescue’ fra den 4. januar på Discovery Channel.

Ved det store jordskælv i 2015 omkom 22 personer på Mount Everest. I 2016 er hundredvis af bjergbestigere, sherpaer og eventyrere igen vendt tilbage for at besejre det sagnomspundne bjerg. Det er farligt, svært og angstprovokerende. For når alt går galt, er der kun én eneste chance for overlevelse: High altitude helikopterpiloterne, som presser deres B3helikoptere til det alleryderste i den helt tynde luft og totalt ufremkommelige omgivelser.

Vi kommer helt ind under huden på helikopterpiloterne Lorenz Nufer fra Østrig, Jason Laing fra New Zealand, Ryan Skorecki fra USA og de to nepalesere Surendra Paudel og Andy Thapa, som har efterladt familierne hjemme for 3 måneder om året at sætte livet på spil hver eneste dag for at redde andre.

Everest Rescue indeholder enestående optagelser fra både bjergbestigernes helmet cams, og den særligt indrettede produktionshelikopter, der er monteret med mange forskellige kameraer.

- Det er en stor ære, at disse mænd og kvinder, som sætter deres eget liv på spil, for at hjælpe andre i verdens mest barske terræn, har sagt ja til at vores kameraer må være en del af deres verden”, siger Marjorie Kaplan, President of Content, Discovery Networks International.

Everest Rescue er produceret til Discovery Channel af produktionsselskabet Betty.
Premiere onsdag den 4. januar kl. 22.00 på Discovery Channel.

For mere information kontakt:

Discovery Network Presse
Søren Thorup