Fodbold på 6'eren, Canal 9 og Eurosport 2 i uge 40

Torsdag den 4. oktober kl. 18.00 på 6’eren
Europa League, gruppespil, 2. runde
Bordeaux – FC København
Direkte fra Matmut Atlantique i Bordeaux. Franskmændene indledte gruppespillet i Europa League med et nederlag til tjekkiske Slavia Prag, og derfor må det forventes, at de vil kæmpe hårdt for en sejr og tre point mod FC København. Den tidligere FCK-spiller Andreas Cornelius kan i øvrigt opleve det pudsige at møde FCK for anden gang i Europa League i år. Inden han blev lejet ud til Bordeaux, var han nemlig på banen for Atalanta, da danskerne sendte italienerne ud af turneringen efter en straffesparkskonkurrence, hvor Cornelius brændte det afgørende spark.
Kommentatorer: Zak Egholm og Lars Jacobsen

Torsdag den 4. oktober kl. 21.00 på 6’eren
Europa League, gruppespil, 2. runde
Chelsea - MOL Vidi
Direkte fra Stamford Bridge i London. Chelsea er absolutte favoritter i Europa Leagues gruppe L, som udover London-klubben tæller Bate Borisov fra Hviderusland, græske PAOK og Mol Vidi – tidligere kendt som Videoton FC. Derfor må det også forventes, at Andreas Christensen og Co. kører en sikker sejr hjem mod gæsterne fra MOL Vidi, der har hjemme i byen med det lidet mundrette navn Székesfehérvár i det vestlige Ungarn.

Søndag den 7. oktober kl. 12.00 på 6’eren

Premier League, 8. spillerunde
Fulham – Arsenal
Direkte fra Craven Cottage i London. Kampen mellem Fulham og Arsenal er et London-derby, der ikke har været spillet i mere end fire år. Så lang tid siden er det nemlig, at Fulham sidst spillede i Premier League. Men nu er den tidligere danskerklub – spillere som Leon Andreasen, Peter Møller, Bjarne Goldbæk, Claus Jensen, Niclas Jensen, William Kvist og senest Lasse Vigen Christensen har alle været forbi Fulham – tilbage i det fineste selskab. Her er livet som oprykker notorisk svært, men håbet om at kunne slå by-rivalerne fra Arsenal bør være nok til at sætte spillerne op til god kamp mod favoritterne fra Arsenal.
Kommentatorer: Anders Bank-Rasmussen og John Faxe Jensen

Søndag den 7. oktober kl. 17.30 på 6’eren
Premier League, 8. spillerunde
Liverpool – Manchester City
Direkte fra Anfield i Liverpool. Det er to af de helt store favoritter til at løbe med titlen som engelske mestre, der søndag tørner sammen i Premier League. I sidste sæson vandt Manchester City mesterskabet, mens Liverpool sluttede som nummer fire. Liverpools manager, Jürgen Klopp, er øvrigt en af de få managere, som har en positiv statistik mod Manchester Citys manager, Pep Guardiola. De to har stået over for hinanden 14 gange. Klopp har vundet otte af kampene, mens Guardiola har vundet fem.
Kommentatorer: Zak Egholm og Mikkel Bischoff

Søndag den 7. oktober kl. 14.00 på Eurosport 2
Superligaen, 12. spillerunde
AC Horsens – Esbjerg fB
Direkte fra Casa Arena i Horsens. Det er som regel tæt, når AC Horsens og Esbjerg spiller fodbold mod hinanden. De to klubbers seneste 10 møder har resulteret i fire sejre til hver og to uafgjorte, og kun i to af de kampe har et hold vundet med mere end et mål. Tilbage i 2017 sendte AC Horsens i øvrigt Esbjerg ned i 1. division efter to playoff-kampe, så hvis vestjyderne er ekstra opsatte på sejr, er der ikke noget at sige til det.
Kommentatorer: Casper Høygård og Morten Bruun

Søndag den 7. oktober kl. 15.00 på Canal 9
Superligaen, 12. spillerunde
FC København – Randers FC
Direkte fra Telia Parken. Det lugter på forhånd kraftigt af tre point til hjemmeholdet, når FC København tager imod Randers FC. Et af ligaens bedste hjemmehold mod et af ligaens dårligste udehold står nemlig over for hinanden i nationalarenaen. Randers kan dog måske finde lidt håb i, at FC København i ugens løb har været en tur i Frankrig for at spille en svær udekamp mod Bordeaux i Europa League. Derfor kan det være, at FCK-spillernes bentøj er blevet til ægte københavnerstænger – stive, kolde og en anelse karakterløse.
Kommentatorer: Peter Piil og Esben Hansen