Fodbold på 6'eren, Canal 9 og Eurosport 2 i uge 46

Liverpool skal bruge tre point for at holde kontakten til de øvrige tophold, når Southampton gæster Anfield på lørdag. The Reds er favoritter, men Jürgen Klopps mandskab har ikke slået dagens modstander på Anfield i over tre år. I Match of The Week tager Manchester United imod oprykkerne fra Newcastle, og United har desperat brug for sejren, hvis Manchester City ikke skal stikke af i toppen af tabellen.

AS Roma tager imod Lazio på Stadio Olympico, når der lørdag aften er Derby Della Capitale på menuen. Hvem løber med håneretten i den italienske hovedstad?

Der er dømt danskermøde i La Liga, når Michael Krohn Dehli og Simon Kjærs Sevilla tager i mod Celta, der har både Daniel Wass, Pione Sisto og Andrew Hjulsager i stalden. Fortsætter Sisto stimen, der har gjort ham til nummer et på assist-listen i den bedste spanske række?

Hjemme i Alka Superligaen leder FC København desperat efter fortidens styrke, når de søndag møder SønderjyskE i Haderslev. Der er ikke plads til flere fejlskud, hvis københavnerne skal redde en indtil videre frygtelig sæson.

Det og meget mere, når Eurosports kanaler giver dig alt det bedste fra Premier League, Serie A, La Liga og Alka Superligaen.

Lørdag d. 18. november kl 15:00 på 6’eren
Premier League
Liverpool – Southampton
Direkte fra Anfield. Liverpool har sat en stime af sejre sammen efter en turbulent start på sæsonen. Nu venter Southampton, som The Reds ikke har besejret hjemme på Anfield i over tre år. Liverpool har en række tidligere Southampton-profiler i truppen, heriblandt den måske største stjerne Sadio Mané, og i sidste sommers transfervindue lignede det, at den hollandske forsvarsstyrmand Virgil Van Dijk også ville slutte sig til truppen. Men Jürgen Klopp måtte trække følehornene tilbage og udsende en offentlig undskyldning for at forhandle med spilleren uden Southamptons tilladelse. Holder hollænderen igen Liverpool-offensiven fra fadet på lørdag?

Kampen kommenteres af Casper Høygård og Thomas Gaardsøe.

Lørdag d. 18. november kl 18:00 på 6’eren
Premier League
Manchester United – Newcastle
Direkte fra Old Trafford. Efter en forrygende sæsonstart er Manchester United kommet ned på jorden. Efter sidste rundes nederlag på Stamford Bridge har José Mourinhos tropper blot vundet én af de seneste fire Premier League-kampe, og afstanden til Manchester City på førstepladsen er vokset til otte point. Derfor skal Newcastle besejres, når de gæster Manchester lørdag aften. Rafael Benitez’ Newcastle-mandskab har haft en godkendt sæsonstart efter oprykningen til den bedste engelske række, men klubben har kun hentet fire point i fem udekampe. Er de oppe i mod overmagten på Theater of Dreams?

Kampen kommenteres af Thomas Gravgaard og Mikkel Bischoff.

Lørdag d. 18. november kl 17:55 på Canal 9
Serie A
AS Roma – Lazio
Direkte fra Stadio Olimpico. Normalt så suveræne Juventus er kommet overraskende dårligt fra land i indeværende sæson, og toppen i Serie A er derfor tættere end længe. Bysbørnene fra AS Roma og Lazio ligger godt til i toppen af tabellen, inden klubberne lørdag tørner sammen i det klassiske Derby della Capitale. AS Roma har haft overtaget i støvlelandets hovedstad, hvor det i de 10 seneste indbyrdes opgør er blevet til seks Roma-sejre, to uafgjorte og to sejre til Lazio. Det handler både om vigtige point og håneretten i Rom, når du kan se rundens topopgør fra Serie A lørdag aften direkte op Canal 9.

Kampen kommenteres af Mads Junker.

Lørdag d. 18. november kl 18:25 på Eurosport 2
La Liga
Sevilla – Celta
Direkte fra Estadio Ramón Sánchez Pizjuán. Der er dømt danskermøde i det spanske, når Simon Kjær og Michael Krohn Dehlis Sevilla tager imod Celta med Daniel Wass, Pione Sisto og Andrew Hjulsager i truppen. Sevilla har brug for alle tre point, hvis de skal holde kontakten med de øvrige top-fire-aspiranter, og de går ind til kampen som favoritter på en stærk og hektisk hjemmebane. Pione Sisto har fået sit helt store gennembrud i spansk fodbold i indeværende sæson, hvor han topper assist-listen med syv oplæg i 11 kampe. Hvilken danskerklub trækker det længste strå?

Søndag d. 19. november kl 15:00 på Canal 9
Alka Superligaen
SønderjyskE – FC København
Direkte fra Sydbank Park. Det er nu eller aldrig for de forsvarende danske mestre, når de søndag gæster SønderjyskE. Efter sidste rundes smertelige nederlag til Brøndby på eget græs, er afstanden til netop Brøndby på hele 11 point. Hvis FC København skal have bare en smule håb om at genvinde mesterskabet, så skal Ståle Solbakkens tropper sætte gang i en sejrsstime. På trods af den ringe form, er der grund til optimisme i FCK-lejren forud for kampen i Haderslev. Løverne har besejret SønderjyskE i de seneste fire indbrydes opgør, og sønderjyderne har blot vundet én af sine syv hjemmekampe i indeværende sæson.

• canal9
  • 6eren