Fodbold på 6'eren, Canal 9 og Eurosport 2 i uge 50

London derby og top mod bund på Camp Nou

Arsenal har brug for alle tre point, når de onsdag gæster bysbørnene West Ham på London Stadium. Mens The Gunners har været stærke hjemme på Emirates, har det haltet på udebane. Det skal laves om med det samme, hvis Arsenal ikke skal miste kontakten med de øvrige tophold.

Danskerklubben Sevilla skal bruge alle tre point mod Levante, hvis de skal bide sig fast i en tæt ligatop i den bedste spanske række.

AS Roma er storfavoritter hjemme mod Cagliari, og romerne kan med en sejr spille sig tæt på førstepladsen i Serie A, som er tættere end i mange år.

Det er top mod bund i Premier League, når West Bromwich, som kæmper om overlevelse, tager imod topholdet Manchester United, som forsøger at holde kontakten til de suveræne naboer fra Manchester City.

La Ligas ubestridte tophold FC Barcelona kan lægge endnu mere pres på ærkerivalerne fra Real Madrid med en sejr hjemme over bundholdet Deportivo.

Det og meget mere, når Eurosports kanaler giver dig alt det bedste fra, Premier League, Serie A og La Liga.

Onsdag d. 13. december kl 20:55 på 6’eren
Premier League
West Ham – Arsenal
Direkte fra London Stadium. I sidste sæson missede Arsenal top fire i Premier League for første gang i 20 år. Derfor er the Gunners ikke med i årets Champions League, og både træner, spillertrup og fans forventer, at sidste sæsons svipser er en enlig svale. Men efter en svingende sæsonstart er Arsenal presset til sejr onsdag på London Stadium, hvis klubben skal bevare kontakten til de øvrige tophold. Arsenal har smidt for mange point på udebane i indeværende sæson, men West Ham, som kæmper for livet i den tunge ende af tabellen, bør være en overkommelig modstander for Alexis Sanchez og co. Løber Arsenal med de tre point?

Kampen kommenteres af Peter Piil og Mads Junker.

Fredag d. 15. december kl 20:55 på Eurosport 2
La Liga
Sevilla – Levante
Direkte fra Ramón Sánchez Pizjuán. Sevilla er et af de stærkeste hjemmehold i La Liga, og de er presset til sejr, når oprykkerne fra Levante kommer på besøg fredag aften. Sevilla kæmper en hård kamp for at slutte i den Champions League-givende top fire, og hvis den målsætning skal indfries, skal Levante sendes hjem med et nederlag i bagagen. Levante har med et stærkt defensivt fundament tabt blot én af sine syv udekampe i La Liga i indeværende sæson, hvor oprykkerne har lukket syv mål ind. Kan Simon Kjær og Michael Krohn-Dehlis Sevilla lirke Levante-defensiven op?

Kampen kommenteres af Morten Glinvad.

Lørdag d. 16. december kl 20:40 på Canal 9
Serie A
AS Roma – Cagliari
Direkte fra Stadio Olimpico. Mesterskabskampen i Italien er helt åben, efter en årrække med tung Juventus-dominans. AS Roma sluttede på en flot andenplads i ligaen sidste år, og næsten halvvejs i indeværende sæson har romerne gode kort på hånden, i kampen om mesterskabet. For at holde fast i toppen skal Cagliari sendes hjem fra Rom med et nederlag, og Eusebio Di Francescos mandskab går ind til kampen som storfavoritter. Kan sidste sæsons oprykkere fra Cagliari levere overraskelsen på Stadio Olimpico lørdag?

Kampen kommenteres af Anders Bank-Rasmussen.

Søndag d. 17. december kl 15:00 på 6’eren
Premier League
West Bromwich – Manchester United
Direkte fra The Hawthorns. Det er top mod bund i Premier League, når Jose Mourinhos Manchester United gæster West Ham på lørdag. Mens Manchester United for første gang længe for alvor har meldt sig ind i topstriden, kæmper Alan Pardews mandskab for overlevelse i den bedste engelske række. Mens Manchester United har været suveræne hjemme på Old Trafford, har det knebet mere på udebane. The Hawthorns er dog alt andet end en fæstning i indeværende sæson, hvor West Bromwich blot har vundet en af sine otte hjemmekampe. Det ligner på forhånd en overkommelig opgave for favoritterne fra Manchester.

Kampen kommenteres af Casper Høygård og Morten Bruun.

Søndag d. 17. december kl 20:40 på Eurosport 2
La Liga
FC Barcelona – Deportivo
Direkte fra Camp Nou. La Ligas suveræne tophold, FC Barcelona, er ubesejret på eget græs i indeværende sæson. Topscorer Lionel Messi og co. går derfor ind til kampen mod bundholdet Deportivo som absolutte storfavoritter. Mens FC Barcelona har buldret ud af starthullerne i den bedste spanske række, har de forsvarende mestre og ærkerivaler Real Madrid smidt point på samlebånd. Med en sejr søndag kan catalonierne lægge maksimalt pres på Real Madrid. Bliver det til endnu en hjemmesejr på Camp Nou?

Kampen kommenteres af Peter Piil og Andreas Laudrup.

• canal9
  • 6eren