Fodbold på 6'eren, Canal 9 og Eurosport 2 i uge 51

Vi er nået til kvartfinalerne i Carabao Cup, hvor Leicester skal forsøge at levere overraskelsen, når suveræne Manchester City kommer på besøg. Arsenal har revanche til gode, når Liverpool kommer på besøg i en kamp om livsvigtige point i toppen af Premier League. Juventus og AS Roma krydser klinger i toppen af Serie A og Real Madrid og FC Barcelona mødes i El Clásico.

Det og meget mere, når Eurosports kanaler giver dig alt det bedste fra det tætte juleprogram i spansk, italiensk og engelsk fodbold.

Tirsdag d. 19. december kl 20:30 på 6’eren
Carabao Cup (kvartfinale)
Leicester – Manchester City
Direkte fra King Power Stadium. Så er det kvartfinaletid i den engelske pokalturnering Carabao Cup og kampene spilles midt i et i forvejen pakket Premier League-program. Både Manchester City, Manchester United, Chelsea og Arsenal er stadig med i kapløbet, og førstnævnte gæster Kasper Schmeichels Leicester tirsdag aften. Pep Guardiolas City-mandskab har været aldeles suveræne i spanierens andet år bag roret, men Leicester er notorisk stærke på eget græs. Hvem trækker det længste strå i kampen om en semifinaleplads?

Kampen kommenteres af Niels Harild og Morten Bruun.

Fredag d. 22. december kl 19:00 på 6’eren
Premier League
Arsenal – Liverpool
Direkte fra Emirates Stadium. Arsenal og Liverpool tørner sammen i en tidlig julegave til alle fans af engelsk fodbold. Jürgen Klopp har haft overtaget mod Arsene Wenger på det seneste, hvor Liverpool har vundet de tre seneste opgør med imponerende 4-0, 3-1 og 4-3. Det handler derfor både om revanche og vitale point i kapløbet om en plads i top fire, når to af Englands mest vindende klubber krydser klinger. Kan The Gunners lukke ned for Salah, Mane, Coutinho og resten af Liverpools offensive stjerner, eller løber de igen ind i en øretæve?

Kampen kommenteres af Zak Egholm og Mikkel Bischoff.

Lørdag d. 23. december kl 12:00 på Eurosport 2
La Liga
Real Madrid – FC Barcelona
Direkte fra Santiago Bernabeu. Lillejuleaftensdag byder på endnu et kapitel i den måske største rivalisering i international klubfodbold. Real Madrid gjorde rent bord i sidste sæson, hvor Ronaldo og co. løb med titlen i både La Liga og Champions League. Men de har desperat brug for en hjemmesejr over ærkerivalerne, hvis håbet om endnu et Madrid-mesterskab skal bestå. Messi og resten af Barcelona-holdet er kommet flyvende igennem første halvdel af sæsonen, og en sejr på Bernabeu vil sætte en tyk streg under et magtskifte i spansk fodbold. Hvem går på juleferie med håneretten efter El Clásico?

Kampen kommenteres af Peter Piil og Morten Bruun.

Lørdag d. 23. december kl 20:40 på Canal 9
Serie A
Juventus – AS Roma
Direkte fra Allianz Stadium. Mesterskabskampen i Italien er tættere end i mange år, og det ligner en åben slagudveksling mellem Inter, Napoli, Juventus og Roma. De to sidstnævnte mødes i et vaskeægte topbrag i Torino. Roma har fortsat de positive takter fra sidste sæson, hvor klubben var den eneste, der gav Juventus kamp om mesterskabet. Men Juventus går ind til kampen som favoritter. Juventus er stærke på Allianz Stadium, hvor Roma har tabt sine seks seneste opgør.

Kampen kommenteres af Jesper Simo og Esben Hansen.

• 6eren
  • eurosport 2