Fodbold på Eurosport 2 og Canal 9 i uge 21

Torsdag den 24. maj kl. 20.15 på Eurosport 2

Superliga-playoff, 1. kamp

Silkeborg-Esbjerg

Direkte fra JYSK Park. Et forsømt forår med en tabt pokalfinale, og en skuffende deltagelse i nedrykningsspillet kulminerer for Silkeborg med to dramatiske kampe mod Esbjerg, der endte som nummer to i 1. division. Første kamp spilles torsdag på Silkeborgs kunstgræsbane, mens der er returkamp i Esbjerg søndag, hvor det bliver afgjort, hvem af de to, der i næste sæson skal spille Superligafodbold, og hvem der må tage til takke med den næstbedste række.

Kampen kommenteres af Casper Høygård og Lars Jacobsen

Søndag den 27. maj kl. 18.00 eller 16.00 på Eurosport 2

Superliga-playoff, 2. kamp

Esbjerg-Silkeborg eller Lyngby-Vendsyssel

Direkte fra JYSK Park eller Lyngby Stadion – kampvalget afgøres efter klubbernes første kampe torsdag. Søndag bliver der sat endeligt punktum for årets superligasæson, når der spilles returkampe i Superliga-playoffkampene. Mens Esbjerg og Vendsyssel kæmper for at forvandle deres anden- og tredjepladser i 1. division til billetter i Superligaen, kampen Silkeborg og Lyngby for ikke at rykke ud af det fine selskab.

Kampen kommenteres af Casper Høygård og Flemming Povlsen

Søndag den 27. maj kl. 20.00 på Canal 9

12. runde af Eliteserien

Rosenborg-Brann

Direkte fra Lerkendal Stadion. Der er altid noget særligt på spil, når rivalerne fra Rosenborg og Brann mødes, og denne gang ligger de to klubber tilmed øverst i Eliteserien efter de første 11 kampe. Efter en hakkende start er Rosenborg kommet rigtig godt i gang og vil med en sejr rykke op på førstepladsen. Mike Jensen og Jacob Rasmussen virker sikre i Rosenborgs startopstilling, mens Nicklas Bendtner er mere tvivlsom på grund af en knærskade.

Kampen kommenteres af Jesper Simo og Francis Dickoh