Highlights uge 8

PREMIERE: ’Forenet med fjenden’ torsdag klokken 21:00 på Kanal 5

Hvad sker der, hvis man sætter to grupper af mennesker, som hader hinanden indædt, til at dyste mod hinanden i forskellige, udmattende konkurrencer? Og hvordan reagerer de, hvis man så pludselig ændrer reglerne, så de er nødt til at samarbejde? Svarene får man i Kanal 5 ́s nye program 'Forenet med Fjenden', som er et usædvanligt tv-eksperiment optaget i øde skovområder, hvor ekstreme gruppers had til hinanden udfordres på forskellig vis. I første program ser vi nærmere på, om indvandrere og FCK- og Brøndbyfans overhovedet kan arbejde sammen og måske endda opnå en eller anden grad af forståelse og respekt for hinanden.

SÆSONPREMIERE: ’Studie 5’ sæson 2 lørdag kokken 21:05 på Kanal 5

Kanal 5 skruer endnu engang op for festen, når vi er klar med en spritny sæson af 'Studie 5'. Brian Lykke styrer slagets gang, når drengene mod pigerne skal dyste i alt fra danse-moves til sangtalent. Komiker Nikolaj Stokholm og skuespiller Casper Crump indtager i den grad Studie 5, når de sætter festen i gang i en grad du ikke har set før. Jonas og drengene danser, synger og improviserer imod Stephania Potalivos hold med tv-vært Ibi Makienok og YouTuber Julia Sofia.

SÆSONPREMIERE: ’Nærkontakt’ sæson 3 Tirsdag klokken 21:00 på Kanal 4

I den nye sæson af 'Nærkontakt' kommer en ny række af kendte danskere i kontakt med deres spirituelle side, når de hører fra deres kære afdøde og får spirituel vejledning omkring deres potentialer og muligheder i nutiden og fremtiden. I dette afsnit søger Signe Lindkvist, Carsten Bjørnlund og Chief 1 svar om deres nutid, fortid og fremtid i selskab med tre clairvoyante vejledere. Danmarks ukronede cirkusprinsesse og tv-vært Signe Lindkvist har aldrig fulgt en karriereplan, men altid kun fulgt sin mavefornemmelse. Signe vil gerne have svar på, om det er på tide at gøre tingene på en helt anden måde? Skuespilleren Carsten Bjørnlund bor småt med din store sammenbragte familie og han søger svar på, hvor familien skal flytte hen, så alle kan blive glade og alle behov tilfredsstilles. Musikproducer Chief 1 har et spørgsmål til sin afdøde onkel, der blev fundet død, blødende fra hovedet. Chief vil gerne vide om, der var en forbrydelse involveret i dødsfaldet.

’FC København - Atlético Madrid’ torsdag klokken 18:00 på Kanal 5

Europa League: Følg med når FCK spiller mod det spanske storhold Atlético Madrid på udebane i anden runde ud af to den 22. februar klokken 18:00, når kampen vises direkte på Kanal 5. Endnu engang er der meget på spil, hvis FCK skal kæmpe sig videre fra 16.delsfinalerne.

TV PREMIERE: ’Mortdecai’ fredag klokken 20:25 på Kanal 5

Den morsomme aktionsfilm har det hele. Alt fra vrede russere, det britiske Mi5 og en international terrorist, til en kunst-dealer og deltids skurk som Charlie Mortdecai! Han kæmper nemlig om at få et stjålent og meget vigtigt maleri tilbage. Maleriet indeholder en kode, som kan føre ham til en guldskat. Se med, når den fornemme skurk går på jagt efter guldet.

TV PREMIERE: ’The Good Dinosaur’ lørdag klokken 19:05 på Kanal 5

I en verden hvor dinosauere og mennesker lever side om side, får Apatosaurus Arlo en lidt atypisk ven. Mennesket Buck og dinosauren Arlo drager ud på eventyr sammen, hvor de oplever skønhed, farer, solidt venskab og sjove oplevelser, i farverige omgivelser fyldt med glæde og spænding.

TV PREMIERE: ’The Age of Adaline’ Lørdag klokken 21:00 på Kanal 5

En ung kvinde, født i det 20. århundrede, kommer ud for en ulykke, som stopper hendes ældningsproces. Flere generationer efter ulykken er Adeline stadig i sine 20’ere, ung og smuk, men konstant på flugt fra myndihederne, som ikke må kende til hendes eksistens. Hvad gør man, når man ikke kan dø af alderdom, og forelsker sig i en ung mand, der ikke ved, hvor gammel hun egentlig er?

• Massemedier

• fodbold