Say Yes to the Dress - Konfirmation

Efter forårets programsucces ’Say Yes to the Dress - Danmark’ kommer der nu tre specialafsnit, hvor det er årets konfirmander, der går på kjolejagt hos Panayotis i Vejle under kyndig vejledning fra kjoledesigner Jesper Høvring. Programmerne sendes fra mandag den 23. april kl. 21.00 på Kanal 4.

Konfirmationen er livets første rigtig store fest, og kjolen skal passe til. Forventningerne er i top, når konfirmanderne med kyndig vejledning af Jesper Høvring skal finde den rette kjole til den store dag.

I ’Say Yes to the Dress - Konfirmation’ møder vi de unge piger lige før den store festdag, hvor de skal være i centrum. Vi møder dem på et stadie i deres liv, hvor de netop er begyndt at finde ud af, hvem de er, og hvilke ting, der betyder noget for dem. Nogle af pigerne er eftertænksomme og usikre, mens andre er selvsikre og fremme i skoene, når det kommer til valg af konfirmationskjole. Nogle er begyndt at gøre sig fri fra forældre, andre er stadig mors og fars søde pige.

Når konfirmationskjolen skal findes kommer særligt forholdet til mor i fokus. Kan man vælge en kjole, som mor ikke kan lide? Det er ikke nemt at trodse mor, selvom det sker kærligt. Her spiller veninderne en stor rolle som opbakning til valget af kjolen. Pigerne søger alle råd og støtte hos deres entourage, som med stor kærlighed til den unge konfirmand hjælper med at vælge den perfekte kjole.

’Say Yes to the Dress - Konfirmation’ har premiere mandag den 23. april kl. 21.00 på Kanal 4 og på Dplay. Programmet sendes i tre afsnit.