Lige nu: Finale i eSuperligaen bliver Danmarks første esport-Derby

København, K.B. Hallen: Den sidste semifinale i anden sæson af esport-turneringen eSuperligaen er netop blevet spillet. Her trak FCK sig sejrrigt ud af opgøret mod Vejle Boldklub 6-5, og i finalen venter ingen ringere end ærkerivalerne fra den traditionelle fodboldverden, Brøndby I.F.

Dermed skal FCK'erne, den tidligere FIFA-verdensmester August ”Agge” Rosenmeier og eSuperligaens topscorer Markus ”Marcuzo” Jørgensen, møde sidste års vindere af eSuperligaen, Brøndbys Daniel ”Dingo” Kristensen og Frederik ”Fredberg”. Der venter med andre ord end spændende et opgør, der smager af traditioner, når anden sæson af eSuperligaen skal afgøres i K.B. Hallen kl. 20:00

Seere kan følge den nervepirrende finale live på Dplay her: https://www.dplay.dk/programmer/esuperliga

• esuperliga

Discovery Networks Danmark er den danske medievirksomhed bag blandt andet Kanal 5, 6’eren, Eurosport- og Discovery-kanalerne samt streamingtjenesterne Eurosport Player, Dplay og GOLFTV. Discoverys 12 tv-kanaler har en samlet kommerciel seerandel på 19 pct., hvilket gør Discovery til den tredjestørste kommercielle tv-gruppe i Danmark. På tværs af Discoverys platforme får brugerne en stærk kombination af seriøst underholdende programmer, nærværende reportager og førsteklasses sport som bl.a. fodboldlandsholdets kampe, Superligaen og Premier League. Discovery Networks Danmark har en dansk ledelse og er ejet af Discovery, Inc.