CASE: Emballager skal styrke brandet i vindmølleindustrien

Your Global Solution (YGS), der leverer reservedele og værktøjer til bl.a. vindmølleindustrien i hele verden, kontaktede DS Smith med et behov for at synliggøre deres brand overfor deres kunder og de teknikere, der bruger deres produkter ved vindmøllerne. Den daværende emballageløsning bestod primært af anonyme brune papkasser, som blev brugt til forsendelse til kunderne, og ønsket var at udnytte emballagen til at profilere YGS.

Efter en dialog omkring kassernes funktionalitet, styrke og visuelle udtryk blev løsningen en serie flotte og funktionelle emballager og forsendelseskasser til YGS’s forskellige produkter.

Løsningen bestod blandt andet af fem forskellige størrelser forsendelseskasser samt et omslag til en kuffert med værktøj, som hidtil var blevet sendt i brune papkasser uden grafik. De specialdesignede størrelser dækker hele YGS’s produktsortiment og medvirker dermed til en hurtigere og mere effektiv pakkeproces i modsætning til tidligere. Selve styrken i emballagerne er også blevet forbedret i forhold til den eksisterende løsning for at undgå eventuelle transportskader.

Grafikken til de nye emballager, som har taget udgangspunkt i Your Global Solutions visuelle identitet, er trykt med offsettryk i en farve og efterfølgende belagt med lak. Resultatet er en flot glinsende emballage, der fremstår med sort baggrund med firmalogo i sølv og webadressen YGS.dk i hvide bogstaver. For at fuldende emballagebrandingen blev der endvidere leveret tilsvarende brandet logotape, som skal bruges til at lukke forsendelseskasserne med.

• Stor genkendelighed hos kunder og slutbrugere grundet det visuelle udtryk
  • Hurtigere og mere effektiv pakkeproces grundet alsidig serie af specialdesignede forsendelsesemballager
  • Færre transportskader og kundereklamationer grundet en høj styrke i emballagerne

Kundens oplevelse

”Efter en god dialog med DS Smith, er vi kommet frem til nogle rigtig gode løsninger. Hos YGS er vi i en fase, hvor vi ønsker at profilere vores virksomhed i højere grad end tidligere, og her ser vi emballagen som en vigtig brik.”

Dennis Christiansen, Marketing, Your Global Solution Aps

• ds smith