DS Smith donerer til hjerneskadede og hospitalsklovne

Emballagevirksomheden DS Smith gentager sidste års succes med en juledonation i stedet for kundejulegaver. I år går donationen til Center for Hjerneskade og De danske Hospitalsklovne.

Sidste år brød DS Smith en mangeårig tradition med kundejulegaver. I stedet konverterede virksomheden kundejulegaverne til en donation. I år er det således Center for Hjerneskade og De danske Hospitalsklovne, der modtager donationen.

Skaberlysten tilbage

Center for Hjerneskade hjælper hjerneskadede tilbage til livet gennem struktureret genoptræning baseret på den nyeste viden og forskning inden for feltet. Tidligere Shu-bi-Dua forsanger og nu kunstmaler Michael Bundesen er en af de personer, som efter en blodprop i hjernen har fået livsmodet tilbage efter et forløb på centeret.

Han og DS Smith arbejdede sidste år sammen om tryk af en kunstplakat, og det var netop gennem Michael Bundesen, at DS Smith blev opmærksom på det gode arbejde centeret laver.

”Vi har jo selv set, hvordan Michael efter sin hjerneskade har fået skaberlysten tilbage, og han er jo et levende eksempel på det gode arbejde centeret laver, siger Steen Brockstedt fra DS Smith, som er ansvarlig for DS Smiths kunstnersamarbejde.

Hospitalsklovnene

Også De danske Hospitalsklovne modtager en donation fra DS Smith i form af et såkaldt MEGA klovnesponsorat. De danske Hospitalsklovne er med til at sprede glæde blandt sygdomsramte børn i hele landet, og ifølge Sales Director, Erik Bo Christensen fra DS Smith, er det et meget vigtigt arbejde, som er med til at gøre en svær tid lettere for børnene.

Erik Bo Christensen er ikke i tvivl om, at juledonationen er den rigtige vej at gå og er kommet for at blive hos emballagevirksomheden. ”Vi får alle sammen masser af vin, chokolade og mad i julen fra alle mulige kanter. At yde til velgørenhed giver meget mere mening,” siger han.

Sidste år var det Julemærkefonden, der var modtager af donationen fra DS Smith.

• dssmith
  • center for hjerneskade
  • donation
  • emballage
  • michael bondesen
  • shu-bi-dua
  • velgørenhed

DS Smith er en af Europas førende producenter af kundetilpasset emballage med fokus på topmoderne emballagedesign og lokal service tæt på kundernes placering. Vores produktportefølje omfatter transportemballage, forbrugeremballage, displays/POS og reklameemballage, kundetilpasset beskyttende emballage og industriel emballage, hvilket gør DS Smith i stand til at opfylde kravene på alle markedssegmenter.