Innovations-gazelle springer to dage i træk

I går, torsdag d. 5. november, blev det til den anden hæder på lige så mange dage for EG A/S, da Microsoft uddelte prisen som Årets Innovations Partner ved Microsoft Partner Awards. Onsdag blev det EG-ejede firma IT Minds nomineret som Gazelle-virksomhed af Børsen.

Når det kommer til kreative, nye løsninger og innovative forretningsmetoder, kigger man ofte mod de mindre start-ups, som går til markedet med hurtig omstilling og energisk tilgang til idéudvikling.

Men det kan sagtens lade sig gøre at skabe innovative miljøer inden for rammerne af større virksomheder. EG er som Skandinaviens største Dynamics-partner ofte den spiller, som andre på markedet gerne vil overhale indenom. I løbet af det seneste år har EG dog blandt andet markeret sig med produktet EG Business Care, der i går udløste prisen som Årets Innovations Partner fra Microsoft.

Årets Innovations Partner

"EG Business Care er en nyskabende kombination af services, som monitorerer, opsamler og analyserer aktiviteter i virksomhedens Dynamics AX-system. På den måde sikrer vi proaktivt, at man opdager og undgår problemer med performance, tilgængelighed og kapacitet i sit ERP-system," fortæller Bo Olesen, Product Manager for EG Business Care.

Idéen med at overvåge og fange problemerne før de opstår i de komplekse ERP-opsætninger, skaber både sikkerhed og indsigt for brugerne af EG Business Care. På den måde kan it-afdelingen koncentrere sig om at skabe værdi for virksomheden, og ikke om at fejlfinde og fikse it-løsningen. Det blev i går præmieret ved Microsoft Partner Awards med prisen som Årets Innovations Partner.

Det er ikke blot innovative produkter, EG belønnes for i disse dage. Det fremadstormende IT Minds gør også opmærksom på sig selv.

It-talenter med foden på speederen

I forgårs blev it-talentfabrikken nomineret som en af årets Gazelle-virksomheder af Børsen. Virksomheden, som blev stiftet i 2010, og i dag ejes af EG, har med deres tilgang til både værdiskabende studiejobs i universitetsbyerne og manglen på arbejdskraft i it-branchen skabt en succes, der over de seneste 4 år er vokset med næsten 900 %.

"IT Minds har vist sig at være præcis det strategiske match, vi i fællesskab forudså. De ville have vækst og internationalisering. Vi ville have talenter og innovation. Og begge parter har indtil nu opnået det, der var intentionen. Jeg er imponeret over kvaliteten af det arbejde, teamet i IT Minds udfører, og det er en fornøjelse og en kilde til inspiration at samarbejde med dem. Det viser, hvordan vækst og talenter er en god kombination," siger Leif Vestergaard, adm. direktør for EG.

• Data, Telekommunikation, IT

• presse
  • produktion
  • retail & distribution

EG's position som en af Skandinaviens førende it-servicevirksomheder er bygget på en tæt relation til vores kunder, brancheviden og solide it-kompetencer.

Gennem en dyb brancheindsigt og mere end 35 års erfaring, baserer EG sine løsninger på best practice-processer indenfor de brancher, hvor vi har en stærk markedsposition.

Baggrundsmateriale – historien om EG, liste over opkøbte virksomheder, personportrætter og billedmateriale – kan hentes på www.eg.dk/presse.