Pressemeddelelse -

Midsona fortsætter vækstrejse: Implementerer nyt cloud-baseret forretningssystem i hele koncernen

Nyt cloud-baseret ERP-system til hele koncernen skal understøtte Midsonas fortsatte vækstrejse med fokus på nye europæiske markeder. Virksomheden har derfor valgt Infor Cloud Suite 13.4, som leveres af it-koncernen EG.

Midsona er en af Nordens førende leverandører af helseprodukter. Virksomheden er vokset kraftigt de seneste år gennem opkøb af varemærker som Urtekram og svenske Kung Markatta. Nu fortsætter Midsona sin vækstrejse og har rettet blikket mod nye europæiske markeder. Koncernen har derfor påbegyndt et stort projekt sammen med it-servicevirksomheden EG. Projektet har til formål at implementere et cloud-baseret forretningssystem på tværs af hele koncernen.

- Tidligere havde vi flere separate platforme og flere forskellige måder at drive forretningen på. Derfor har vi valgt at implementere et fælles forretningssystem på tværs af hele koncernen, hvilket inkluderer processer for finans, indkøb, logistik, fremstilling, kundeordrer, kvalitetskontrol og forecasting. Vi håber på at kunne opnå bedre styring af driften, større effektivitet og en bedre forhandlingsposition fx i forbindelse med indkøb. Men frem for alt skal der identificeres en best practice for, hvordan nyopkøbte firmaer integreres i koncernen, siger Lennart Svensson, CFO for Midsona.

Vigtigheden af en samarbejdspartner med brancheindsigt Midsona har valgt it-servicevirksomheden EG som partner samt cloud-løsningen Infor M3 Food & Beverage Cloud Suite 13.4. Målet med projektet er at skabe et cloud-baseret forretningssystem på tværs af hele koncernen, som både skal understøtte den eksisterende forretning samt skabe mulighed for fremtidige opkøb. Omfattende brancheindsigt var en afgørende faktor for valget af samarbejdspartner.

- For os var det vigtigt at finde en samarbejdspartner med viden om de aktuelle systemer samt kompetencen til at udarbejde en relevant forundersøgelse. EG har også styrken og de muskler, som kræves for at kunne gennemføre et projekt i denne størrelsesorden. Vi føler os trygge ved den brancheindsigt samt evne til at arbejde på kundesiden, som EG's konsulenter besidder, siger Midsonas CFO.

- Vi er stolte over samarbejdet med Midsona og over at få lov til at være en del af deres fortsatte vækstrejse ved at hjælpe dem med at samle virksomhedens varemærker til én fælles koncern. Med Infor M3 Cloud Suite 13.4 får Midsona et standardiseret, branchetilpasset og fremtidssikkert forretningssystem, som understøtter netop dette, siger Mårten Winther, kundeansvarlig hos EG.

Startskuddet har nu lydt, og Midsona forventer, at forretningssystemet går live i begyndelsen af 2018.

For yderligere information, kontakt venligst:
Stefan Fleron | Adm. Direktør, EG Sverige
Telefon: +46 70 518 56 63 | E-mail: stefan.fleron@eg.se

Hanna Engström | PR-ansvarlig, EG Sverige
Telefon: +46 73-146 77 16 | E-mail: hanna.engstrom@eg.se

Lennart Svensson | CFO, Midsona
Telefon: +46 76 774 33 04 | E-mail: lennart.svensson@midsona.se

Om Midsona
Udvikler og sælger produkter, som hjælper mennesker med at føle sig bedre tilpas. Midsona Sverige markedsfører veldokumenterede produkter inden for økologiske levnedsmidler, helselevnedsmidler, personlig pleje og hygiejne til dagligvarebutikker, apoteker og helsekostforretninger. Midsona vil gøre det lettere for alle mennesker selv at bidrage til et sundere liv i hverdagen. Midsona Sverige indgår i den nordiske Midsona-koncern, som er noteret på børsen i Stockholm.

• Data, Telekommunikation, IT

• kung markatta
  • personlig pleje

Om EG
EG er Skandinaviens førende it-servicevirksomhed med over 12.000 kunder. EG blev grundlagt i 1977 og har i dag flere end 2.000 medarbejdere på 30 kontorer over hele Skandinavien. EG's forretningsidé bygger på tætte kunderelationer og dyb brancheindsigt. EG hjælper sine kunder med at opnå øget produktivitet og konkurrenceevne ved hjælp af branchespecifikke it-løsninger. Læs mere på eg.dk.