Elgiganten er Danmarks mest populære netbutik – for femte år i træk

Elgiganten er danskernes foretrukne butik, når de skal handle på nettet. Det fremgår af en ny analyse lavet af prissammenligningstjenesten Pricerunner.dk

”Den store vinder er Elgiganten, der samlet set er den mest populære og benyttede netbutik i Danmark og samtidigt den mest populære butik, når forbrugerne køber lyd og billede produkter samt hvidevarer,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner i Danmark.

Adm. direktør i Elgiganten: Stolt af kåringen

Elgigantens administrerende direktør Peder Stedal siger om kåringen:

”Jeg er enormt stolt over, at vi for femte år i træk modtager prisen som Danmarks mest populære webshop. Vi går på arbejde hver dag for at give vores kunder en fantastisk oplevelse, når de handler hos os, og det er selvfølgelig dejligt, når vi kan se, at vi lykkes med det også på nettet,” siger Peder Stedal, der fortæller, at Elgiganten.dk årligt har mere end 45 mio. besøgende.

• Data, Telekommunikation, IT

• handel
  • netbutik
  • kåring
  • ecommerce
  • ehandel
  • forbrugerelektronik
  • detailhandel
  • elektronik

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.000 medarbejdere fordelt på 40 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2015/16 for i alt 5,5 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2015/16 omsatte for 33,1 milliarder norske kroner.

Der er i Norden i alt 425 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det over 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone

Ditte Opstrup Andersen

Pressekontakt Kommunikationschef PR & Kommunikation +4527614057