Elgiganten har Danmarks mest populære webshop

For tredje år i træk er Elgigantens webshop kåret til Danmarks mest populære
af slagsen. Det fremgår af en analyse foretaget af Danmarks største pris-
og forbrugertjeneste Pricerunner.

”Når danskerne søger produkter og priser på PriceRunner.dk og efterfølgende skal til at handle er det Elgigantens webshop, der flest gange får besøg. Dermed kan vi for tredje år i træk kåre Elgiganten.dk som den mest populære webshop, ” siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner i Danmark.

Elgigantens administrerende direktør Peder Stedal siger om kåringen:

”Jeg er meget stolt over, at vi for tredje år i træk modtager prisen som Danmarks mest populære webshop. Vi har i det forgangne år brugt meget krudt på at gøre oplevelsen endnu bedre og enklere for vores kunder, og det er dejligt, at det har båret frugt,” siger Peder Stedal.

Han fortsætter:

”Vi går jo på arbejde hver dag for at give danskerne et godt tilbud på en overskuelig og enkel måde, og kåringen beviser, at vi er lykkes godt med det også på nettet,” siger Peder Stedal.

• Data, Telekommunikation, IT

• elektronik
  • detailhandel
  • hvidevarer
  • elprodukter
  • forbrugerelektronik
  • ehandel
  • internethandel
  • e-commerce
  • pricerunner
  • kåring
  • webshop

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.000 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2013-14 for i alt 5 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2013/14 omsatte for i alt 26,9 milliarder norske kroner. Der er i Norden i alt 390 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.

Ditte Opstrup Andersen

Pressekontakt Kommunikationschef PR & Kommunikation +4527614057