Pinell tilbagekalder GO- og GO+-radioer

Pinell tilbagekalder alle radioer af modellen GO og GO+ som er solgt mellem maj 2013 og september 2015.

Årsagen er en produktionsfejl i batteriet hos en tredjepartsleverandør, som i sjældne tilfælde kan forårsage overophedning.

Totalt kender Pinell til at fejlen er opstået i 14 af 50.000 solgte radioer af denne type. Eftersom kundesikkerhed altid er øverste prioritet for leverandøren, har de frivilligt besluttet at tilbagekalde produktet.

Pinell beder derfor sine kunder om at trække stikket ud af stikkontakten på ens GO/GO+, stoppe med at bruge radioen og følge instruktionerne for tilbagelevering nedenfor.

Alle kunder vil få udskiftet batteriet på sin GO/GO+-radio, og få tilbageleveret radioen med helt nyt batteri.

Det nye batteri er udviklet og leveret af den norske leverandør Hans H. Schive AS. Tilbagekaldelsen og returprogrammet omfatter kun modellerne Pinell GO og GO+.

Instruktioner for returprogram:

• Gå ind på www.pinell.no og følg linket til information om returprogrammet
  • Læs instruktionerne og udfyld skemaet. Hvis du har mere end én radio, udfylder du skemaet en gang for hver af dem
  • Når du er færdig får du en postlabel frem med forhåndsbetalt porto, som du udskriver
  • Pak din radio forsvarligt i en æske, sæt postlabel på og lever den på nærmeste postkontor
  • Batteriet vil blive udskiftet og du vil få din radio tilbage i forbedret version. Hvis du har yderligere spørgsmål omkring returprocessen, kan du kontakte os på tlf: +47  22 74 88 40

Mere information om de nye batterier:

Batterierne er konstrueret med tanke på optimal energitæthed, levetid, robusthed og sikkerhed. Battericellerne er af ypperste industriel kvalitet og produceres af Panasonic i Japan. Panasonic er en af verdens største og mest respekterede producenter af Li-Ion batterier.

Hans H. Schive AS har leveret batteriløsninger i mere end 30 år og er i dag en betydelig leverandør af standard og skræddersyede batteriløsninger til olie- og offshore, samt til industri- og forsvarsapplikationer.

Se mere information om kundesupport på www.pinell.no

• Data, Telekommunikation, IT

• pinell
  • elektronik
  • detailhandel
  • forbrugerelektronik

Elgiganten er en af Danmarks førende varehuskæder indenfor mærkevare-produkter i hjemme-elektronik og hårde/hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.000 medarbejdere fordelt på 29 varehuse landet over samt en af landets største internetbutikker på Elgiganten.dk.

Elgiganten A/S omsatte i regnskabsåret 2013-14 for i alt 5 milliarder danske kroner. Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2013/14 omsatte for i alt 26,9 milliarder norske kroner. Der er i Norden i alt 390 varehuse og ca. 10.000 medarbejdere. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 100.000 kvm store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af britiske Dixons Carphone.