200 gamere til LAN-party i Troldhede

200 gamere fra 12 år og opefter var i weekenden samlet i Troldhede-hallen ved Videbæk til LAN-party. Tilslutningen var større end nogensinde, og der blev spillet Counter-Strike, Battlefield og League of Legends til ud på de sene nattetimer. EnergiMidt havde boostet forbindelsen til en 500/500 Mbit/s, så der var rigeligt med kapacitet og hastighed til at game på livet løs.

Allerede fredag eftermiddag var der fuld gang i Troldhede Kultur- og Idrætscenter ved Videbæk. Borde, stole og kabler i massevis var gjort parat til at tage imod 200 gamere, der havde meldt sig til tre dages LAN-party. Og med hver sin computer, diverse udstyr og en sovepose under armen mødte de 200 deltagere op til LAN-party’et, T-LAN #3.

- Vi startede med at lave T-LAN for tre år siden, hvor vi kun kunne samle 24 mand. Sidste gang var vi tæt på 100 deltagere, men denne gang kunne vi melde alt udsolgt med 200 tilmeldte. Vi er rigtig glade for, at der er så stor opbakning i år. Det kræver jo et stort setup, og det er det hele værd at mærke stemningen. Vi går meget op i at have hyggen i fokus. Der er naturligvis også et konkurrenceelement, men det skal først og fremmest være sjovt og hyggeligt, fortæller Thomas Kaanbjerg, som er en af arrangørerne bag T-LAN i Troldhede. 70-80 deltagerne var fra lokalområdet, men interessen for at deltage var også stor blandt gamere i resten af landet, og flere havde blandt andet taget turen fra Sjælland.

Første møde med online-venner
LAN-partyet startede klokken 15 fredag eftermiddag, og sluttede 48 timer senere. Der i mellem lå adskillige timer foran computeren i selskab med andre med samme passion. Turneringer i spil som Counter-Strike, League og Legends og Battlefield varede til langt ud på natten, og gamere, der hidtil kun havde kendt hinanden online, fik mødt hinanden i virkeligheden for første gang. Det gjaldt blandt andet flere af deltagerne fra community’et GC Gaming, der også hjalp arrangørerne med lidt af de praktiske i forbindelse med arrangementet. Blandt andet lagde de servere til og hjalp med opsætning og oprydning.

- Vi er jo vant til at sidde og spille sammen hver aften online i vores community, men nu får vi lejlighed til at mødes rigtigt. Normalt er vi godt spredt rent geografisk, så det er rart at se dem, vi tilbringer så mange timer sammen med online hver dag, i virkeligheden, fortæller Maja Madsen og Thomas Pedersen fra GC Gaming, som er et community med 40-50 medlemmer og egen hjemmeside og forum.

Thomas Pedersen startede GC Gaming i 2012, og han bruger, ligesom de fleste andre i community’et, det meste af sin fritid på det.

- Vi har en del med, hvor det her er deres første store LAN-party, og alle er vildt glade for at være med. Der er bare rigtig god stemning, og vi kender jo alligevel hinanden ret godt. Også selv om vi ikke alle sammen har mødt hinanden før, fortæller Maja Madsen.

Fedt at spille på fiber
EnergiMidt har skruet forbindelsen op til en 500/500 Mbit/s i anledning af T-LAN i Troldhede. Det kræver en hel del kapacitet og båndbredde, når så mange mennesker er samlet for at game. Derfor kontaktede arrangørerne EnergiMidt for tre år siden for at spørge, om det var muligt at skrue lidt op for forbindelsen til det første T-LAN. Det ville EnergiMidt gerne, og siden har selskabet sponsoreret en fiberforbindelse til LAN-party’erne i Troldhede. Til stor glæde for deltagerne.

- Det kræver noget båndbredde, når vi er så mange samlet. Forbindelsen er vigtig for arrangementet, og det kører bare. Man kan ikke mærke, at vi sidder 200 mennesker på den samme linje, siger Thomas Pedersen, som ærgrer sig over, at han ikke kan få fiber derhjemme.

- Vi ville helt klart vælge fiber, hvis vi kunne. Fiber er det bedste internet, du kan få. Der er jævnligt behov for opdateringer, når vi spiller, og der er det altså heldigt, at vi kører på en fiberforbindelse her til T-LAN, så vi ikke skal sidde og vente, slutter han.

• Arrangement

• videbæk
  • troldhede
  • t-lan
  • lan-party
  • gaming
  • lol
  • league of legends
  • fibernet
  • fiberbredbånd
  • fiberboost
  • gc gamers
  • community
  • battlefield
  • counterstrike
  • fiber
  • all
  • e-sport

EnergiMidt er en moderne multiforsynings- og bredbåndsvirksomhed med 235.000 kunder.

Virksomheden beskæftiger knap 700 medarbejdere og har hovedkontor i Silkeborg.

EnergiMidt har de seneste år ligget i top 3 blandt landets bedste arbejdspladser og har vundet flere priser for arbejdet med trivsel og CSR.

EnergiMidt har flere end 60.000 fiberbredbåndskunder og har installeret over 4.500 solcelleanlæg i Danmark.

EnergiMidt har solcelle- og vindmølleparker i Spanien, Italien, Bulgarien, Tyskland og Danmark. De leverer en årlig el-produktion svarende til ca. 37.000 familiers elforbrug.

Kundeservice

Fiberbredbånd 7015 0060