​Mere og bedre bredbånd til Nordjylland

Eniig, som er resultatet af sommerens fusion mellem HEF og EnergiMidt, har indgået en samarbejdsaftale med Nord Energi. Aftalen er med til at sikre fortsat fokus på bredbånd i Nordjylland.

I forlængelse af fusionen mellem Himmerlands Elforsyning (HEF) og EnergiMidt har der været drøftelser med Nord Energi om det fremadrettede fibersamarbejde i Nordjylland. Der er nu underskrevet en samarbejdsaftale mellem Nord Energi og Eniig, og samtidig har Nord Energi overdraget sine aktier i Bredbånd Nord til Eniig.

Eniig og Nord Energi har aftalt, at Eniig fremover leverer ydelser i forbindelse med salg, marketing, kundeservice, support og drift til Nord Energi. På sigt vil produkttilbuddet til de nordjyske kunder blive tilpasset i forhold til de produkter, der i dag tilbydes af Eniig, ligesom der på sigt vil ske fælles branding i Eniig Fiber-navnet. På de interne linjer skal samarbejde og de fælles processer sikre stordriftsfordele og lavere omkostninger.

Nord Energi ejer fortsat fibernettet og vil stadig være ansvarlig for opgaven med at udbygge det.

- Vi har i forvejen haft et ganske tæt samarbejde på fiberområdet. Eniig – og førhen EnergiMidt – har tidligere løst en række opgaver omkring teknik og support for Bredbånd Nord, og derfor kender vi hinanden ganske godt. Vi er også begge medejere af Waoo, så vi har masser af fælles interesser. En større kundemasse betyder bedre indkøbspriser, og når vi derudover kan udnytte en masse synergier ved det nye samarbejde, vil det på sigt komme kunderne til gode. Det er jeg slet ikke i tvivl om, udtaler Christian Frost Lauritsen, som er afdelingschef i Nord Energi.

- Det er vigtigt for mig at understrege, at Bredbånd Nord, som en del af Eniig, kommer til at medføre mere – ikke mindre - bredbånd i Nordjylland. Her kommer med andre ord til at være masser af fælles aktiviteter fremover. Jeg er meget stolt over den tillid, som Nord Energi har udvist ved at overdrage deres aktier i Bredbånd Nord til os, og jeg glæder mig til at bygge videre på det gode samarbejde, siger Søren Lindgaard, som er direktør i Eniig Fiber.

Bredbånd Nord-brandet vil som minimum fortsætte frem til foråret 2017. Det betyder i praksis, at kunderne ikke kommer til at opleve de store ændringer før på dette tidspunkt.

For yderligere information:
Christian Frost Lauritsen, afdelingschef i Nord Energi, tlf. 5154 1110
Søren Lindgaard, direktør i Eniig Fiber, tlf. 2424 1555

• Massemedier

• waoo
  • bredbånd nord
  • nord energi

Eniig! Fælles om fremtiden

Før var vi EnergiMidt, HEF og Energinord. Nu er vi Eniig.

Eniig er Danmarks nye energikoncern og er med 383.000 andelshavere landets tredjestørste.

Eniig koncernen har 950 ansatte, og forretningsområderne dækker el- og varmeforsyning, fiberbredbånd, el- og gassalg, gadelys, energibesparelser samt vedvarende energi.