Engcon hylder maskinførerne på Conexpo

Engcon hylder maskinførerne på Conexpo

Tiltrotatoren har bidraget til og fortsætter med at revolutionere maskinførerens hverdag. Maskinerne er gået fra at have været "stive i bevægelserne", til at gravemaskinens redskaber kan foretage både tiltende og roterende bevægelser. Mulighederne er uendelige for, hvad gravemaskinen kan gøre, når den er udstyret med Engcons tiltrotator og redskaber. Udviklingen har bidraget til at forbedre forudsætningerne for maskinførere verden over – noget, som Engcons særligt inviterede influencere vidner om på Conexpo i Las Vegas.

Fænomenet med tiltrotatorer startede i Sverige for omkring 30 år siden. Kendetegnende for mange maskinførere er, at de ofte er vokset op i branchen, og at de derfor i en tidlig alder har haft med gravemaskiner at gøre og også tidligt selv sad bag joystickene. Den nye teknologi bidrager til, at traditionen kan leve videre i familien, og at unge tiltrækkes af arbejdet som maskinfører.

Mange maskinførere er på udkig efter smarte løsninger både hvad angår graveteknologi og redskaber, og de bruger meget tid på at følge udviklingen på blandt andet de sociale medier, hvor nogle meget store influencere er dukket op. De giver jævnligt tip og råd om produkter og smarte måder at udføre forskellige arbejdsopgaver på, og de har tusinder af følgere, der lader sig inspirere af deres feeds.

Rock Structures har f.eks. omkring 75.000 følgere på Instagram, og Dirt Ninja har omkring 62.000 følgere på YouTube. Fænomenet er størst i USA – og nogle af de amerikanske trendsættere har kastet sig ud i at teste Engcons produkter.

Derfor er Engcon nu meget stolte over at samarbejde med nogle af branchens største influencere. De går foran i deres branche og investerede tidligt i en tiltrotator og automatisk olietilkobling. På Conexpo har Engcon nu gjort det muligt for de interesserede at møde dem på virksomhedens stand.

Ryan Goodfellow – med sit firma Rock Structures – er en af Engcons influencere, der kan lide virksomhedens produkter så meget, at han har arrangeret sine egne demodage for at vise andre maskinførere, hvor nemt det er.

På den største internationale maskinudstilling i 2020, Conexpo i Las Vegas, vil Dirt Ninja, Rock Structures, Shamrock Earthworks og DC Excavation være til stede på Engcons stand (F2764) for at forklare og demonstrere Engcons tiltrotator.

Influencere på standen:
Tom Gardocki alias Dirt Ninja
Ryan Goodfellow alias Rock Structures
Sean Coughlan alias Shamrock Earthworks
Dane Cotten alias DC Excavation

Se video på Tom Gardocki alias Dirt Ninja her

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, og udstyr som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og derudover 12 salgsselskaber på de respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrig, Holland, Australien, Belgien, Korea og Nordamerika (USA og Canada). Ansvarlig for de øvrige markeder er engcon International. engcon-gruppen omsatte i 2018 for ca. 1200 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.