Gå til indhold
Engcon investerer millioner i nye testanlæg  – dette skal lede til øget kvalitet og sikkerhed

Pressemeddelelse -

Engcon investerer millioner i nye testanlæg – dette skal lede til øget kvalitet og sikkerhed

Engcon har intensiveret kvalitetsarbejdet de seneste år. Som næste skridt i det arbejde investerer Engcon nu flere millioner i to automatiske testanlæg på deres fabrik i Strömsund, hvor Engcon grundigt vil teste alle tiltrotatorer før levering til kunden.

Udviklingen af de nye teststationer er et samarbejde mellem Engcon og virksomhederne Electrum i Umeå, som har udviklet dataprogrammet til testkørslerne, og hydraulikleverandøren Specma, der har leveret alle komponenter.

– Vi tester alle tiltrotatorer, og med denne nye automatiske prøvekørsel kan vi køre samme type testprocedure uden at være afhængige af mennesker. Det er en styrke, siger Håkan Näsström, testansvarlig hos Engcon.

Omfattende test for øget kvalitet

Under testene køres alle funktionerne på maksimalt niveau. Det sker for at se, at den fulde bevægelse kan foregå uden risiko for klemskader. Derudover belastes hydraulikken maksimalt, så man kan spore eventuel lækage. Også styresystemer og ekstrafunktioner bliver testet.

– Alle testdata gemmes i en database og er knyttet til de pågældende testede tiltrotatorer. Dette giver os unik kontrol og bedre kvalitet med mulighed for detaljeret opfølgning i tilfælde af eventuelle afvigelser, siger Mats-Erik Wiktorsson, kvalitetschef i Engcon Group.

Engcon er kvalitetscertificeret i henhold til ISO 9001:2015, som dækker alt fra hvordan virksomheden styrer sine kunder, dokumentation, processer og opfølgning til ren produktkvalitet. Derudover er Engcons virksomhed miljøcertificeret i henhold til standarden ISO 14001:2015

– Certificeringerne er vigtige for os. Gennem vores kvalitetssikring øger vi effektiviteten og kvaliteten, som i sidste ende fører til bedre produkter, der øger kundernes effektivitet, siger Mats-Erik Wiktorsson.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med sæde i Strömsund i Sverige, og derudover 8 salgsselskaber på de respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrig og Holland. Ansvarlig for de øvrige markeder er engcon International. engcon-gruppen omsatte i 2016 for ca. 870 mio. SEK med ca. 200 medarbejdere. www.engcon.com

engcon – verdens førende producent af tiltrotatorer

Vi er engcon, en virksomhed fra det nordlige Sverige, som er opbygget og drevet af mennesker, der lægger deres hjerte og sjæl i at ændre den måde, gravearbejde udføres på. Lige fra første færd har vores virksomhed bygget på en tæt relation til slutbrugerne af vores produkter for at optimere deres hverdag.

engcon blev grundlagt af Stig Engström i 1990 og begyndte straks at udvikle den nu verdensførende engcon-tiltrotator.

VORES VISION
Change the world of digging - En helt ny form for gravning

VORES FORRETNINGSIDÉ

Som uafhængig producent og leverandør af avanceret tilbehør til gravemaskiner
hjælper vi gravevirksomheder over hele verden med at skabe sikrere arbejdspladser, optimere deres ressourcer og være mere effektive.

VORES MISSION
At blive verdens førende, uafhængige producent af avanceret tilbehør til gravemaskiner verden over.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2020 for ca. 1230 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com