Engcon opgraderer DC2styresystemet for at opnå bedre kompatibilitet

Engcon opgraderer DC2styresystemet for at opnå bedre kompatibilitet

I 2012 lancerede Engcon det proportionale styresystem DC2 med tilhørende app til fjernsupport via mobiltelefonen. Det betyder, at en servicetekniker kan oprette forbindelse til gravemaskinen for at yde support og fjernstyre styresystemet uden at skulle ud til maskinen. Noget, der sparer masser af tid og penge. Nu meddeler Engcon, kompatibiliteten er blevet yderligere forbedret, og appen er blevet redesignet, så den er nemmere at navigere i med bedre ydelse og stabilitet.

Engcons proportionale styresystem DC2 passer til alle gravemaskinemærker på markedet. Ud over at styre Engcons tiltrotatorer kan det også styre gravemaskinens bælter og hjul samt bomsving eller den variable bomfunktion. Med et specialudviklet program giver styresystemet mulighed for fjernsupport via en smartphone, og appen er nu blevet opdateret, så den er mere intuitiv og let at betjene. Opgraderingen betyder også øget kompatibilitet med de nyeste versioner af Android og de nyeste telefonmodeller.

– Fjernsupport med fjernbetjening er en smart og tidsbesparende funktion, der gør, at en servicetekniker kan foretage fejlfinding via mobilnetværket og førerens smartphone. Det giver store fordele og tidsbesparelser i forbindelse med kalibrering, fejlfinding og service, siger Tomas Wall, Product Manager i Engcon Control Systems.

Ved montering bliver alle funktioner kalibreret. Tidligere er dette blevet varetaget af en servicetekniker på stedet. Nu kan det gøres på fjernbasis, ved at man fra førerens smartphone opretter forbindelse til en supportmedarbejder, der kan sidde hvor som helst i verden. Opsætningen sparer også tid i forbindelse med fejlfinding. Uanset hvor maskinen befinder sig, kan Engcons support hurtigt finde fejlen og om nødvendigt sende en servicetekniker ud med de rigtige dele.

DC2 med fjernsupport sparer både tid, miljø og penge
I mange tilfælde drejer supporten på styresystemerne sig om mindre justeringer, og med Engcons DC2 og en Android-telefon er der ingen, der behøver at gå ud til maskinen for at udføre det arbejde. Det sparer både tid og penge og skåner miljøet.

– Ud over at entreprenøren sparer tid og penge, ved at supporten kan foregå, uden at nogen skal ud til maskinen, er det også en stor miljøgevinst i kraft af mindre biltrafik, mener Tomas Wall, Product Manager i Engcon Control Systems.

Det opdaterede styresystem havde smugpremiere på Conexpo i Las Vegas.

– USA er et kæmpe land med store afstande, så fordelene ved fjernsupport blevet meget vel modtaget, da vi demonstrerede det live på Conexpo, siger Tomas Wall, Product Manager i Engcon Control Systems.

Nu er det nye DC2 blevet frigivet på det svenske marked for på en kontrolleret måde at sikre, at den nye app fungerer som forventet, før den frigives bredt på alle markeder.

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, og udstyr som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og derudover 12 salgsselskaber på de respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrig, Holland, Australien, Belgien, Korea og Nordamerika (USA og Canada). Ansvarlig for de øvrige markeder er engcon International. engcon-gruppen omsatte i 2018 for ca. 1200 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com

engcon – verdens førende producent af tiltrotatorer

Vi er engcon, en virksomhed fra det nordlige Sverige, som er opbygget og drevet af mennesker, der lægger deres hjerte og sjæl i at ændre den måde, gravearbejde udføres på. Lige fra første færd har vores virksomhed bygget på en tæt relation til slutbrugerne af vores produkter for at optimere deres hverdag.

engcon blev grundlagt af Stig Engström i 1990 og begyndte straks at udvikle den nu verdensførende engcon-tiltrotator.

VORES VISION
Change the world of digging - En helt ny form for gravning

VORES FORRETNINGSIDÉ

Som uafhængig producent og leverandør af avanceret tilbehør til gravemaskiner
hjælper vi gravevirksomheder over hele verden med at skabe sikrere arbejdspladser, optimere deres ressourcer og være mere effektive.

VORES MISSION
At blive verdens førende, uafhængige producent af avanceret tilbehør til gravemaskiner verden over.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med hovedsæde i Strömsund i Sverige, og også salgsfirmaer på respektive markeder: Sverige, Norge, Finland, Danmark, Frankrig, Benelux, Nordamerika (USA og Canada), Storbritannien Tyskland, Korea og Australien. engcon-gruppen omsatte i 2020 for ca. 1230 mio. SEK med ca. 300 medarbejdere. engcon blev grundlagt i 1990. www.engcon.com