Gå til indhold
Kobelco gravemaskiner bliver udstyret med Engcon's tiltrotator og automatisk tiltfunktion.

Pressemeddelelse -

Kobelco Construction Machinery, en af verdens største gravemaskine fabrikanter, har sammen med engcon og Leica Geosystems udviklet en unik automatisk højde og tiltfunktion til deres gravemaskiner. Takket være samarbejdet annoncere Kobelco nu, at de til foråret vil begynde at sælge deres gravemaskine model SK200/SK210-10 med engcon tiltrotator og Leica maskinstyring, en kombination som tilsammen gør gravearbejdet mere effektiv og rentabel.

Den japanske gravemaskinefabrikant Kobelco har sammen med engcon og Leica Geosystems udviklet en unik funktion, der giver automatisk tiltfunktion i kombination med automatisk stik-, bom- og skovlfunktion. Det betyder, at gravemaskinen via. det såkaldte informations- og kommunikationsteknologi system (IKT) automatisk giver den rette højde og hældning til skovlen. Noget der dramatisk øger effektiviteten af Kobelco´s gravemaskiner.

"Vi er utrolig stolte og glade for at have deltaget i dette projekt sammen med Kobelco og Leica Geosystems. Jeg er sikker på, at dette er starten på noget større i branchen", siger Krister Blomgren, adm. Direktør i Engcon Holding, som befandt sig i Japan da meddelelsen kom.

Kobelco meddeler, at modellen SK200/SK210-10, som den første vil blive fremstillet med dette nye IKT-system. Leverancerne starter i Japan i foråret 2019. For andre markeder er der endnu ingen leveringsbeslutning.

Kobelco promo video: https://youtu.be/yMhBF6OekOY

Kontakt:
Krister Blomgren, engcon Holding | +46 [0]70 529 92 65

engcon er verdens førende producent af tiltrotatorer (håndledsfunktion til gravemaskiner) og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners fleksibilitet, præcision og sikkerhed. Med viden, engagement og et højt serviceniveau skaber vi succes for vores kunder.

engcon er en større koncern bestående af moderselskabet engcon Holding AB med sæde i Strömsund i Sverige, og derudover 8 salgsselskaber på de respektive markeder Sverige, Norge, Finland, Danmark, England, Tyskland, Frankrig og Holland. Ansvarlig for de øvrige markeder er engcon International. engcon-gruppen omsatte i 2016 for ca. 780 mio. SEK med ca. 200 medarbejdere. www.engcon.com

Om engcon

engcon er en førende global producent af tiltrotatorer og tilhørende redskaber, som øger gravemaskiners effektivitet, fleksibilitet, sikkerhed og bæredygtighed. Under vores eget mærke tilbyder vi et unikt tiltrotatorsystem, der omdanner gravemaskinen til en redskabsbærer, der kan erstatte andre maskiner. Vi møder markedet gennem vores lokale salgsselskaber og et etableret netværk af forhandlere verden over.