Krak erklærer sin kærlighed til internettet

Den lokale søgetjenestes nye kampagne går i luften. Fokus er på at vise, hvornår og hvorfor man skal bruge Krak.

De forskellige elementer i kampagnen leger med den fantastiske mængde information, som findes på nettet. Men pointen er, at en gang imellem vil man ikke finde alt. Man vil bare gerne finde ud af, hvor man kan købe det, man har brug for, uanset om det er hundemad eller grøntsager.

- Nogle gange vil man vide det hele, og nogle gange vil man bare vide, hvor man kan købe et produkt eller en service. Otte ud af ti søger, før de køber, og to tredjedele af alle søgninger på Krak er lokale. Med kampagnen vil vi vise nytteværdien ved at bruge Krak, siger marketingchef Malene Jordt Andersen.

Kampagnen fremhæver sjove eksempler på det, man kan finde på internettet, for at vise forskellen mellem at finde alt – og så at finde det, man i virkeligheden søger efter.

I kampagnen indgår tre film med lokale virksomheder. Filmene er interaktive, så det er muligt for seeren at vælge, om man vil se hele filmen for at få alt at vide – eller om man bare vil vide, hvordan man kommer i kontakt med virksomheden. Det kan seeren styre i web-tv-playeren ved at klikke sig frem til slutningen af filmen. På den måde udnytter Krak de nye muligheder for interaktivitet, som web-tv giver i forhold til traditionelle tv-reklamer.

Kampagnen er nordisk og bliver afviklet online, på mobil, web-tv, YouTube og Facebook i juni og juli. Bureau er Forsman & Bodenfors. Mediebureau er MEC.

• Data, Telekommunikation, IT

• forsman & bodenfors