Krak-kortet tjekker ind på Facebook

Nu kan du også bruge det velkendte Krak-kort til at se, hvor dine venner har været, og hvilke butikker eller restauranter de har besøgt. Krak har nemlig åbnet for Facebook Connect, som gør det muligt at se på kortet, hvor vennerne har ”tjekket ind” på Facebook.

Krak er i forvejen Danmarks mest brugte kort- og søgetjeneste, og med den nyeste forbedring kan brugerne ikke blot se på kortet, hvor deres venner har været. Hvis Facebook Connect kobler vennens check-in til en café, en butik eller en anden virksomhed, henter Krak automatisk informationer om stedet frem fra sin database. Informationerne bliver vist i et vindue øverst til venstre på kortet og omfatter virksomhedens kontaktinfo, billeder, åbningstider og brugerbedømmelse fra detHitter.dk.

”Med forbindelsen til Facebooks check-in gør vi Krak-kortet endnu mere anvendeligt til vores brugeres lokale søgninger, ved at de kan se, hvor venner og bekendte har tjekket ind. Samtidig kan vi give virksomheder ekstra eksponering ved at vise deres informationer, når nogen har tjekket ind hos dem,” siger Stefan Kercza, adm. direktør i Eniro Danmark A/S, som står bag Krak.

Sådan ser du dine venners check-in på Krak:

• Åbn Krak-kortet på http://map.krak.dk.
  • Klik på ”Facebook” i boksen øverst til højre på kortet, og sig ja, til at Krak må hente data fra din Facebook-profil.
  • Nu kan du se dine venners check-in på Krak-kortet.

• Data, Telekommunikation, IT

• kort