Krak sætter nye standarder for mobilsøgning - også på Android

Nyhed   •   Okt 19, 2012 07:00 CEST

Når danskerne skal finde det nærmeste pizzeria, moster Annas telefonnummer, det billigste par cowboybukser eller den bedste sushibar i nabolaget, griber de mobilen og trykker sig ind på Kraks app. Det har gjort Krak til en af landets mest populære apps med tusindvis af brugere hver eneste dag.

Krak-app’en er kommet i en spritny version, hvor både design, brugerflade og funktionalitet har fået en gevaldig overhaling, og denne version er nu også klar på Android.

Ét klik!
Kraks nye app reducerer klikkene til et minimum. Nu kan man søge på kort, telefonnumre, adresser og produkter fra samme startskærm, og man kan med et enkelt klik ringe direkte op til de personer eller firmaer, man finder i sin søgning.

”En af udfordringerne med mobil-apps lige nu er at tilbyde endnu flere funktionaliteter – og samtidig reducere kompleksiteten i brugeroplevelsen. Men jeg er overbevist om, at alle vil mærke, at brugerfladen i den nye app hjælper dig hurtigere frem til det, du søger,” forklarer Pernille Trolle Brøgaard, Mobile Product Manager hos Eniro Danmark A/S, der står bag Krak.

Den nye version af Krak til Android giver desuden nem adgang til søgehistorik, og selv app’ens farvemiks er der lagt grundige overvejelser i. For at sikre den bedst mulige brugeroplevelse er mængden af en neutral grå farve og Kraks karakteristiske røde farve doseret nøje.

Fordobler mobilindtægter på et år
Eniro Danmark oplever lige nu markant vækst på mobilområdet. Eniro-koncernen forventer at fordoble sine mobilindtægter i 2012.

”Et stort antal søgninger er den seneste tid flyttet fra computeren til mobiltelefonen. Og forbrugerne forventer i stigende grad at kunne finde hvad som helst, når som helst, hvor som helst. Det stiller ikke bare krav til virksomhederne om at være til stede på de mobile platforme – men også til, at de sikrer sig, at de bliver fundet og brugt af brugerne,” mener Pernille Trolle Brøgaard.

Nyheder i Krak til Android version 2.0

• Helt ny brugerflade og design
  • Hurtig udvidet søgning i f.eks. kommune/hele landet
  • Mulighed for at sortere søgeresultater alfabetisk, efter afstand eller bedømmelser
  • Se din egen søgehistorik
  • Automatisk nummeropslag på indgående opkald – fra hele Norden
  • Se søgeresultater på luftfoto, hybridkort og søkort
  • Ny og forbedret ruteplan

App’en kan downloades her: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.krakk.android

Den fylder din mobil med filer.
    Sidst jeg tømte lå der 1088 filer.
    Vel at mærke filer jeg ikke får nogensomhelst info om.
    Bliver bare lempet ind uden mit vidende.
    Sådan noget ønsker jeg ikke på min telefon.

- erik - 2013-04-21 15:15 CEST

Den fylder din mobil med filer.
    Sidst jeg tømte lå der 1088 filer.
    Vel at mærke filer jeg ikke får nogensomhelst info om.
    Bliver bare lempet ind uden mit vidende.
    Sådan noget ønsker jeg ikke på min telefon.

- erik - 2013-04-21 15:16 CEST

Hej Erik

Tak for kommentaren. Vores teknikere oplyser, at der er tale om såkaldte "map tiles", som vores kortmotor lagrer i cache på din telefon. Fordelen for dig som bruger er, at det på den måde går hurtigere med at få hentet kortdata ind, fordi du ikke skal vente på, at det hele bliver downloadet, hver gang du bruger kortet på app'en.

Hidtil har der ikke været nogen begrænsning på omfanget af map tiles, der bliver cachet, men fra den næste opdatering af app'en indfører vi en max-grænse på 50 MB map tiles. Så vi netop ikke kommer til at fylde din telefon op med kort.

Mvh.
    Kristoffer Apollo