Eniro – en af Danmarks bedste arbejdspladser

Torsdag d. 18. november blev Danmarks bedste arbejdspladser kåret, og Eniro Danmark A/S indtog en 29.-plads i undersøgelsen.

Det er tredje gang, at Eniro Danmark A/S deltager i undersøgelsen, og dette år viser en fremgang i forhold til sidste år.

”Det glæder mig utroligt meget, for det har været et år med mange justeringer i organisationen. Sådanne ændringer giver mange bekymringer blandt medarbejdere, men vi har prøvet at være så ærlige, som vi kunne være, og det har været den rigtige strategi,” udtaler Eniro Danmarks nye adm. direktør, Mattias Wedar.

Han fortsætter: ”Derfor blev jeg virkelig glad, da jeg fik at vide, at vi fik en flot 29.-plads i denne undersøgelse, for det viser, at medarbejderne forstår, hvad det er, der sker i vores virksomhed. Vi er i gang med at transformere vores virksomhed fra at være dybt afhængig af at sælge annoncer til vores telefonbøger til at blive en onlinevirksomhed i meget højere grad. Eniro er midt i en forandringsproces, hvor tingene bliver vendt og drejet, og mange roller og ansvarsfordelinger bliver ændret.”

Det er stadig en af Eniros hjørnesten, at medarbejderne skal synes, at det er sjovt at gå på arbejde, samtidig med at der arbejdes efter ambitiøse mål. For højt humør og gode resultater går hånd i hånd.

Plads til den enkelte
”Eniro er en virksomhed med højt til loftet, og her er plads til den enkelte. Tonen er uformel og humoristisk, men vi er absolut seriøse, når det kommer til forretning. Det, at vi er forskellige, ser vi som en styrke, og det er noget, vi arbejder aktivt med. Forskelligheden og respekten for den enkelte kommer blandt andet til udtryk ved, at mange af vores medarbejdere har fået lavet en person- og teamanalyse, og disse bruges aktivt i det daglige samarbejde medarbejderne imellem,” siger Jeanette Lauritsen, HR-chef hos Eniro Danmark.

”Vi er overbeviste om, at mange af disse tiltag tilsammen skaber høj trivsel blandt medarbejderne og er med til at gøre, at Eniro klarer sig godt, og at vi med stolthed kan sige, vi er en af Danmarks bedste arbejdspladser,” siger Mattias Wedar.

• mattias wedar
  • danmarks bedste arbejdsplads
  • jeanette lauritsen

Eniro er den førende udbyder af søgetjenester og telefonbøger på det nordiske marked. Eniros medier forbinder købere og sælgere og gør det nemt at finde personer og firmaer.
Eniro har 3.700 ansatte i de nordiske lande og Polen. Eniro har været noteret på OMX Nordic Exchange Stockholm siden 2000 og har hovedsæde i Stockholm.
Eniro Danmark udgiver blandt andet søgetjenesterne Krak.dk og Eniro.dk samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark vil Eniro efter overtagelsen af De Gule Sider have ca. 390 ansatte. Læs mere på www.eniro.com.