Eniro indgår samarbejde med Alletiders Kogebog

Hvor går man hen, når man skal bruge en opskrift på forloren hare, citronfromage eller coq au vin? For op mod en halv million danskere er svaret Alletiders Kogebog – det mest besøgte danske madsite ifølge FDIMs Topliste. Her deler madkyndige husmødre M/K og glade amatørkokke opskrifter med hinanden på alt fra argentinsk okseragout til svensk pølseret og langtidshævet speltbrød.

Fra 1. oktober 2012 er det Eniro Danmark, der skal stå for salg af online-annoncer til Alletiders Kogebogs madglade og købestærke publikum. Eniro og Alletiders Kogebog har nemlig indgået et samarbejde om sidens bannerreklamer.

Comeback til hjemmelavet mad
Det er et samarbejde, man har store forventninger til hos Eniro Danmark, fortæller partnerchef Astrid Thusgaard-Madsen.

”Med aftalen med Alletiders Kogebog kan vi tilbyde annoncørerne endnu mere målrettet annoncering. Vi får mulighed for at sælge annoncer til et site, hvor målgruppen har meget stor interesse for mad og madlavning, og det er en målgruppe, vi hidtil ikke har dækket målrettet i vores partnernetværk. Nu får vi mulighed for at opfylde den efterspørgsel, der er i markedet,” siger hun.

”Samtidig er der tale om en målgruppe i vækst, for hjemmelavet mad er for alvor blevet trendy med bl.a. en kraftig vækst i antallet af madbloggere og det store fokus på ny nordisk mad ,” tilføjer Astrid Thusgaard-Madsen.

En stærk og seriøs partner
Hos Alletiders Kogebog ser stifter Per Klausen også frem til et langvarigt og udbytterigt samarbejde med Eniro.

”Jeg har valgt at indgå samarbejde med Eniro Danmark, fordi jeg ønskede en stærk og seriøs annoncepartner til Alletiders Kogebog. Det er jeg sikker på, at jeg har fået i Eniro, og jeg satser på et langvarigt og stabilt samarbejde de kommende mange år,” siger han.

Alletiders Kogebog er ét af Danmarks største madsites og har mellem 300.000 og 400.000 brugere hver måned – i december op til det dobbelte. Sitet blev startet i 2001 af fåreavleren Per Klausen, der ønskede at skabe en brugervenlig side, hvor folk kunne dele madopskrifter med hinanden. De mange brugere af Alletiders Kogebog er jævnt fordelt over hele landet, og to tredjedele er kvinder. Aldersmæssigt spænder brugerne fra 10- til 80-årige, dog med en overvægt i aldersgruppen 20-49 år.

Om Alletiders Kogebog

• Alletiders Kogebog er Danmarks mest besøgte madsite med 3-400.000 brugere om måneden – og i december op imod det dobbelte!
  • Alletiders Kogebog rummer flere end 36.000 opskrifter – heraf 1.176 opskrifter på lam.
  • Find Alletiders Kogebog på www.dk-kogebogen.dk.

• Data, Telekommunikation, IT

• alletiders kogebog
  • astrid thusgaard-madsen
  • onlineannoncering
  • bannerannoncer
  • mad
  • opskrifter

Eniro er Nordens største lokale søgevirksomhed. Både forbrugere og virksomheder kan benytte Eniros medier til nemt at finde ud af, hvor de kan købe produkter og services, uanset om de søger via internettet, telefonbøger eller mobiltelefonen. Med hjælp fra Eniro kan annoncører aktivt markedsføre sig over for købeklare forbrugere og virksomheder, finde nye kunder og øge deres salg.

Eniro har ca. 3.500 ansatte i Norden og Polen. Eniro har været noteret på OMX Nordic Exchange Stockholm siden 2000 og har hovedsæde i Stockholm.

Eniro Danmark udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark har Eniro ca. 430 ansatte.

Læs mere på www.eniro.com.