Her er de mest søgte erhvervspersoner og virksomheder i 2015

Dansk erhvervslivs flagskibe som Lego, Mærsk og Novo fascinerer fortsat danskerne. Det viser statistikken over 2015’s mest søgte virksomheder på B2B-søgetjenesten Proff. I årets sidste kvartal var det dog en distributionsvirksomhed fra Nørresundby, som tiltrak sig mest interesse. I oktober gik nordjyske Coolshop nemlig offensivt ud og meldte sig som et billigere alternativ til Post Danmark til levering af pakkepost, og det skabte stor interesse for virksomhedens data på Proff. Faktisk så stor, at Coolshop også kom ind på top 10 over årets mest søgte virksomheder.

”Det er en typisk måde at bruge Proff på. Her kommer en relativt ukendt nordjysk virksomhed pludselig og tilbyder at fragte pakker ud til den halve pris af Post Danmark. Det har fået mange til at gå ind og søge Coolshops nøgletal frem, for på den måde at validere, om det nu også er en troværdig leverandør,” siger kommunikationschef Kristoffer Apollo fra Eniro Danmark, der står bag Proff.

Karsten Ree Holding var blandt årets højdespringere
På listen over mest søgte virksomheder finder man også Karsten Ree Holding. Karsten Rees holdingselskab var én af årets højdespringere blandt virksomhederne, og den farverige rigmand er desuden på andenpladsen over de erhvervspersoner, som trak flest søgninger i 2015. De søgninger kom i høj grad i årets første seks måneder, hvor Karsten Ree fik omtale for både en stor biotek-investering i USA, sit frieri til kæresten Janni Christensen og en tv-dokumentar, hvor rigmanden fortalte om sin oplevelsen med at få en blodprop i hjernen.

Den store medieomtale fik mange til at søge Rees bestyrelsesposter og erhvervsnetværk frem på Proff.dk, og kun liebhaver-ejendomsmægleren Jan Fog var mere søgt i 2015 - dog på en tragisk baggrund, da en stor del af søgningerne kom, efter at Fog i april døde af leukæmi. På listen over mest søgte erhvervspersoner finder vi desuden prominente iværksættere som lakridskongen Johan Bülow samt Just-Eat-bagmanden Jesper Buch og champagnemillionæren Søren Bælum, der begge er nye på top 10-listen i forhold til 2014.

Proff, mest søgte virksomheder, 2015

9. Fritz Schur
  10. Søren Bælum

Om Proff
Proff er et unikt valideringsværktøj med fokus på business-to-business-samhandel. Det er stedet, hvor du frit tilgængeligt finder flest samlede informationer om dansk erhvervsliv med nøgletal og data omkring virksomheder og ledere – alt sammen gratis. Proff har over 400.000 brugere og ca. fem millioner sidevisninger hver måned. Se mere på www.proff.dk.

• Erhverv

• proff
  • søgestatistik
  • kristoffer apollo
  • coolshop
  • karsten ree
  • jan fog

Eniro er én af de største lokale søgevirksomheder i Norden. Eniro-gruppen har ca. 2.000 ansatte og har været noteret på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2014 var Eniros omsætning på 3.002 mio. SEK, og EBITDA var 631 mio. SEK. Ca. 88% af Eniro-gruppens annonceomsætning kommer fra digitale kanaler. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Læs mere på www.enirogroup.com.

Eniro Danmark udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark har Eniro ca. 230 ansatte.