Her er de mest søgte erhvervspersoner og virksomheder i 2016

Dansk erhvervslivs førende virksomheder som Lego, Novo Nordisk og Mærsk tiltrækker stadig danskernes interesse. Det viser statistikken over 2016’s mest søgte virksomheder på B2B-søgetjenesten Proff. Men der blev også plads til nye virksomheder, da Bestseller i november annoncerede, at man investerer et trecifret millionbeløb i den danske modeportal Miinto. Det skabte så meget interesse for den lille virksomhed, at den strøg direkte ind på 8. pladsen over de mest søgte virksomheder i 2016.

”Årets statistik illustrerer ret godt, hvordan vores brugere anvender Proff. Når en mindre dansk virksomhed har succes og skaber overskrifter på grund af en større kapitaltilførsel, så bliver mange interesserede og ønsker mere information om den. Derfor går de typisk ind og søger efter Miintos nøgletal for at kigge nærmere på, hvad der ligger bag succesen,” siger kommunikationschef Kristoffer Apollo fra Eniro Danmark, der står bag Proff.

Far til realitybaby er årets helt store højdespringer
På listen over mest søgte erhvervsprofiler finder man et ubeskrevet blad, der ikke er kendt for sine meritter i dansk erhvervsliv. Mikkel Skelskov er blevet kendt på sit romantiske forhold med realitypersonligheden Amalie Szigethy, som han fik et barn med i 2016.

”Historien om deres forhold var omgærdet af mystik, og det viste sig faktisk, at de havde løjet om deres romance til medierne. Dette forhold kombineret med en række historier om tvivlsom drift af en natklub har resulteret i, at Mikkel Skelskov er årets mest søgte erhvervsprofil foran etablerede navne som Jesper Buch, Johan Bülow og Lars Larsen,” siger Kristoffer Apollo.

En anden ny på listen er iværksætter og administrerende direktør Birgit Aaby, der har opbygget rengøringsvirksomheden Combi Service og er kendt som Danmarks første kvindelige fodbolddirektør i Lyngby Boldklub. Grunden til hendes entre på listen skyldes muligvis, at hun i efteråret 2016 var en af ”løverne” i DR´s iværksætterprogram ”Løvens Hule”.

Top 10 søgte virksomheder, Proff, 2016

9. Karsten Ree
  10. Christian Stadil

Om Proff
Proff er et unikt valideringsværktøj med fokus på business-to-business-samhandel. Det er stedet, hvor du frit tilgængeligt finder flest samlede informationer om dansk erhvervsliv med nøgletal og data omkring virksomheder og ledere – alt sammen gratis. Proff har over 400.000 brugere og ca. fem millioner sidevisninger hver måned. Se mere på www.proff.dk.

• Erhverv

• virksomhedsoplysninger
  • miinto
  • regnskabsdata
  • mikkel skelskov
  • proff

Om Eniro
Eniro er en førende søgevirksomhed for personer og virksomheder i Norden. Med kvalitetssikret indhold og en uovertruffen brugeroplevelse inspirerer Eniro til lokale opdagelser og bidrager til et levende lokalområde. Eniros indhold er tilgængeligt gennem internet- og mobiltjenester, trykte vejvisere samt nummeroplysnings- og sms-tjenester. I Danmark udgiver Eniro bl.a. online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. Eniro-koncernen har ca. 1.700 ansatte i Sverige, Norge, Danmark, Polen og Finland. Virksomheden er noteret på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] og har hovedkontor i Stockholm. Læs mere om Eniro på www.enirogroup.com.