Ny B2B-søgetjeneste fra Krak

Proff.dk er Kraks nye søgetjeneste, der blandt andet giver adgang til finansielle nøgletal og bestyrelsesnetværk, som ikke er frit tilgængelige andre steder. Med Proff.dk får danske virksomheder dermed en unik webløsning til at finde de bedste og mest troværdige leverandører.

Proff.dk hjælper virksomheden med at finde leverandører, og leverandøren med at profilere sig over for potentielle kunder. Med den nye søgetjeneste får virksomheder helt nye muligheder, når de skal vælge leverandører. Adgangen til nøgletal og informationer om bestyrelse og direktion giver nemlig den indkøbsansvarlige mulighed for at vurdere potentielle leverandører på et grundlag, man hidtil har skullet betale for at få.

”Vi ser Proff.dk som et stærkt supplement til Krak.dk, som i forvejen er blandt Danmarks allermest populære websites. Proff.dk henvender sig til den professionelle bruger, der har brug for et hurtigt, nemt og troværdigt overblik over B2B-markedet. Skal man eksempelvis bruge nye kontormøbler, kan man via nøgletallene på Proff.dk finde de leverandører, som er så solide, at man ikke behøver frygte, at leverancen aldrig kommer frem,” siger Stefan Kercza, adm. direktør i Eniro Danmark.

Kraks nye søgetjeneste leverer opslag på flere end 700.000 virksomheder. På Proff.dk kan brugeren bl.a. gratis sammenligne udvalgte økonomiske nøgletal fra de seneste fem år, søge på brancher og produkter, se relationer mellem bestyrelsesmedlemmer samt overvåge aktuelle udbud, der leveres i samarbejde med UdbudsVagten.

Proff.dk er inspireret af Proff.no, som drives af Eniro Danmarks norske søsterselskab. Proff.no blev lanceret i 2006 og er i dag Norges dominerende B2B-søgetjeneste med over 400.000 brugere hver måned.

• proff
  • b2b
  • bestyrelsesnetværk
  • nøgletal
  • stefan kercza

Eniro er den førende udbyder af søgetjenester og telefonbøger på det nordiske marked. Eniros medier forbinder købere og sælgere og gør det nemt at finde personer og firmaer.
Eniro har 3.700 ansatte i de nordiske lande og Polen. Eniro har været noteret på OMX Nordic Exchange Stockholm siden 2000 og har hovedsæde i Stockholm.
Eniro Danmark udgiver blandt andet søgetjenesterne Krak.dk og Eniro.dk samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark vil Eniro efter overtagelsen af De Gule Sider have ca. 390 ansatte. Læs mere på www.eniro.com.