Nye apps hjælper dig i byen og på farten

Nu behøver du ikke længere bruge tid og kræfter på at lede efter nærmeste café, hæveautomat eller biograf. De helt nye apps Krak I Byen og Krak På Farten finder på et splitsekund det, du leder efter – og opfylder dermed et behov hos de app-glade danskere.

Benzinnålen bevæger sig mod nul, og du aner ikke, hvor der er en tankstation. Shoppeturen trækker ud i evigheder, fordi du ikke kan finde lige den butik, du er på udkig efter. Når du skal betale, er dankortterminalen gået ned, og hvor ligger mon den nærmeste hæveautomat?

Hjælpen er altid nær
Hverdagen er fuld af små udfordringer, der koster tid og kræfter, men nu gør to spritnye apps fra Krak livet en smule lettere.

Krak I Byen
hjælper med at finde de allernærmeste restauranter, cafeer, hoteller, biografer, hæveautomater, tankstationer og butikker, og man kan også søge efter, hvilke butikker der forhandler et specifikt produkt eller varemærke.

Krak På Farten har tilsvarende funktioner, blot tilpasset til brugere, der er på farten i bil, ligesom man hurtigt kan finde nærmeste autohjælp, hvis uheldet er ude.

Med de to apps er hjælpen således altid nær, når man er i byen eller på farten. Man kan søge efter hvad som helst, men for at hjælpe brugeren er en række hurtigsøgninger indstillet på forhånd.

Undersøgelse: Apps spiller hovedrolle i hverdagen
Flere og flere danskere bruger apps i hverdagen. 38 % af de danske smartphone-brugere forventer således, at de om et år vil bruge apps til at slå vejkort og ruteplaner op og finde steder, hvor de kan købe bestemte produkter.1 Kraks nye apps matcher på den måde udviklingen på markedet.

”Søgning flytter hastigt ind på mobilen. Vi kommer brugernes behov i møde ved at gøre det endnu lettere og hurtigere at finde lige det, man søger. Uanset om du er i byen for at shoppe og vil finde en café eller er på farten og har brug for at tanke benzin. De to apps tager udgangspunkt i Krak-kortet, for at det skal være så let som muligt at finde frem til det, du søger,” siger produktchef Pernille Trolle Brøgaard fra Eniro Danmark A/S, som står bag Krak.

Kraks nye apps er gratis og fås til iPhone via App Store. De nye apps kræver styresystemet iOS i version 4.3 eller nyere.

1 Kilde: ”Mobiløkonomien”, skandinavisk rapport udgivet af Eniro på baggrund af data indsamlet af analysebureauet Clint i august samt oktober-november 2011.

Om Kraks nye apps

Krak I Byen

• Hjælper dig med hurtigt og nemt at finde butikker, restauranter, cafeer, biografer, hoteller og oplevelser i nærheden af dig.
  • Med Frisøgning kan du se, hvilke butikker der sælger en bestemt mærkevare eller et særligt produkt eller tjeneste i nærheden af dig.
  • Indeholder desuden numre til taxa samt kort, der viser vej til nærmeste hæveautomat.
  • Kortet roterer i den retning, du peger telefonen, og følger dig, når du bevæger dig.
  • App’en indeholder også såkaldt augmented reality, hvor søgeresultaterne vises direkte i kamerabilledet.
  • Hent app’en på http://itunes.apple.com/dk/app/id506661904?mt=8

Krak På Farten

• Hjælper dig med hurtigt og nemt at finde spisesteder, tankstationer, hæveautomater, hoteller og aktiviteter, når du er på farten.
  • Med app’en kan du også hurtigt finde praktiske numre, eksempelvis til nærmeste autohjælp, hvis uheldet er ude.
  • App’en indeholder også såkaldt augmented reality, hvor søgeresultaterne kan vises direkte i kamerabilledet og vise afstanden til destinationen.
  • Hent app’en på http://itunes.apple.com/dk/app/id506662588?mt=8

• shopping
  • pernille trolle brøgaard
  • tankstation
  • krak i byen
  • krak på farten
  • iphone app
  • hæveautomat

Eniro er Nordens førende søgevirksomhed. Forbrugere og virksomheder kan benytte Eniros medier til nemt at finde ud af, hvor de kan købe services og produkter – både via internettet, telefonbøger og mobiltelefoner. Med hjælp fra Eniro kan annoncører aktivt markedsføre sig over for interesserede forbrugere og virksomheder, finde nye kunder og øge deres salg. Eniro fører købere og sælgere sammen.
Eniro har 3.600 ansatte i de nordiske lande og Polen. Eniro har været noteret på OMX Nordic Exchange Stockholm siden 2000 og har hovedsæde i Stockholm.
Eniro Danmark udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark har Eniro ca. 400 ansatte. Læs mere på www.eniro.com.