REMA 1000 topper søgestatistik i marts

Dagligvarekæden REMA 1000 er den virksomhed, som danskerne har interesseret sig mest for i marts måned, og har dermed overhalet de danske C20- virksomheder Mærsk og Lego. Samtidig er Fritz Schur og Lars Juhl røget ind på listen over de mest søgte erhvervspersoner. Det viser en opgørelse fra B2B-søgetjenesten Proff for marts måned.

REMA 1000 blev i marts kåret til den mest innovative dagligvarekæde i Danmark, og det har i den grad vækket danskernes nysgerrighed for dagligvarekæden. REMA 1000 er strøget direkte ind på førstepladsen over de mest søgte virksomheder på B2B-søgetjenesten Proff, der samler information om alle registrerede virksomheder og deres ledere herhjemme.

Den norsk-ejede dagligvarekæde har dermed overhalet de danske virksomhedsgiganter som Mærsk og Lego, der ellers plejer at dominere top 10 over de virksomheder, som danskerne er mest interesserede i at kigge efter i kortene.

”Positiv medieeksponering af enkelte virksomheder og en generel interesse for de største danske virksomheder får danskerne til at tjekke virksomheders finansielle nøgletal ud på Proff,” siger Brian Giovanni Pedersen, der er produktchef for Proff hos Eniro Danmark A/S.

Populære erhvervsledere
Listen over de mest søgte enkeltpersoner afslører flere gengagere fra tidligere måneders søgestatistikker. Tv-personligheder som liebhavermæglerne Jan Fog og Pernille Sams samt Linse Kessler er fortsat i toppen over de erhvervsfolk, som danskerne er mest nysgerrige på.

Men også Lars Juhl, der er stifter af og tidligere direktør for shippingvirksomheden Scan-Trans, er at finde i top 5. Han fortalte i slutningen af marts sin historie om et stresset arbejdsliv, der tog overhånd og resulterede i et hjertestop, til Jyllands-Posten. Interessen for hans åbenhjertige fortælling har samtidig sendt Scan-Trans ind i top 10 over de mest søgte virksomheder.

Søgestatikken viser desuden, at Fritz Schur er den meste trendende erhvervspersonlighed på Proff. Den forhenværende bestyrelsesformand for DONG Energy optrådte hyppigt i medierne i forbindelse med sin fratrædelse i marts måned, og det har lokket danskerne til at tjekke hans bestyrelsesposter og netværk på Proff.

”Vi kan se, at danskerne generelt interesserer sig for kendte erhvervsfolk og kulørte personligheder, men vi ser også udsving på Proff i forbindelse med enkeltstående begivenheder fx som afskedigelser, forfremmelser og profilhistorier i de større medier,” siger Brian Giovanni Pedersen, og fortsætter:

”En erhvervspersonlighed som Fritz Schur er interessant, fordi han er involveret i mange selskaber og netop er trådt tilbage fra en formandspost i en af Danmarks største virksomheder. Det kan potentielle forretningsforbindelser kan være interesseret i at få indblik i.”

Proff, top 10 søgninger på virksomheder i marts

1. REMA 1000

2. Mærsk

3. Lego

4. Coolshop

5. Bygma

6. Louis Nielsen

7. Sportigan

8. TDC

9. Scan-Trans

10. SuperBest

Mest trendende:

1. Agera - (+364%)

2. Svend Aage Christiansen (- +198%)

3. Paradis (- +195%)

Proff, top 5 søgninger på personer i marts

1. Jan Fog

2. Linse Kessler

3. Lars Juhl

4. Pernille Sams

5. Fritz Schur

Mest trendende:

1. Fritz Schur (+87%)

• brian giovanni pedersen
  • fritz schur
  • rema 1000
  • linse kessler
  • jan fog
  • app
  • stefan kercza
  • proff
  • b2b
  • lego
  • mærsk

Eniro er én af de største lokale søgevirksomheder i Norden. Eniro-gruppen har ca. 3.000 ansatte og har været noteret på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. Mere end 80 procent af Eniro-gruppens omsætning kommer fra digitale kanaler. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Læs mere på www.enirogroup.com.

Eniro Danmark udgiver blandt andet online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. I Danmark har Eniro ca. 430 ansatte.