Søgetendens: Danskerne holdt påske med plæneklipper og minigolf

Foråret stak kun lige næsen frem i april, der var koldere end normalt, men det forhindrede ikke danskerne i at gå i gang med havearbejdet. Det ses tydeligt i søgestatistikken fra Danmarks største lokale søgetjeneste, Krak, hvor søgninger efter ’plæneklipper service’, ’græsslåning’ og plæneklipper-mærket Stiga var blandt de mest trendende i april.

”Vores søgestatistik viser, at danskerne hilser selv et relativt koldt forår velkommen og begynder at bruge udearealerne, når lejligheden byder sig. Grillsæsonen går i gang ved de populære gasgriller, hvilket resulterer i et stigende antal søgninger efter flaskegas. Og mange tilbringer påsken i sommerhus og søger efter oplevelser for hele familien, for eksempel minigolf og ishuse,” siger Kristoffer Apollo, kommunikationschef i Eniro Danmark, som står bag Krak, og fortsætter:

”Påskens indflydelse bliver endnu tydeligere, når vi ser på søgninger afgrænset til et bestemt geografisk område. Her viser statistikken, at mange danskere med trendende søgninger efter eksempelvis tøjbutikker i Løkken, forretninger i Nykøbing Sjælland og forretninger i Blokhus ledte efter de bedste lokale shoppingmuligheder nær de traditionelle sommerhusområder.”

Krak, top 10 trendende søgninger, april 2017

1. Døgnapoteker
  2. Plæneklipper service
  3. Glæsslåning
  4. Minigolf
  5. Stiga
  6. Flaskegas
  7. Bådmekaniker
  8. Ishus
  9. Gasflasker
  10. Isbutikker

* Data er renset for søgninger på specifikke telefonnumre samt Kraks egne tjenester, f.eks. rutebeskrivelse, vejviser og krakkort.

• søgetendens
  • søgestatistik
  • lokal søgning
  • kristoffer apollo

Om Eniro
Eniro er en førende søgevirksomhed for personer og virksomheder i Norden. Med kvalitetssikret indhold og en uovertruffen brugeroplevelse inspirerer Eniro til lokale opdagelser og bidrager til et levende lokalområde. Eniros indhold er tilgængeligt gennem internet- og mobiltjenester, trykte vejvisere samt nummeroplysnings- og sms-tjenester. I Danmark udgiver Eniro bl.a. online- og mobilsøgetjenesterne Krak, Proff og De Gule Sider samt Mostrup Vejviser, Den Røde Lokalbog og Kraks Kortbøger. Eniro-koncernen har ca. 1.700 ansatte i Sverige, Norge, Danmark, Polen og Finland. Virksomheden er noteret på Nasdaq OMX Stockholm [ENRO] og har hovedkontor i Stockholm. Læs mere om Eniro på www.enirogroup.com.