Europæiske ERV advarer studerende mod dyre lægebesøg i USA

Mange studerende fra hele verden tager til forskellige dele af USA for at studere, og et lægebesøg eller en tur på hospitalet kan koste dyrt.

I et land som USA, hvor sundhedsydelser er både dyre og komplicerede, er en rejseforsikring vigtigere end nogensinde.
Tal fra ERVs servicekontor i New York viser, at et simpelt besøg hos lægen, f.eks. pga. halsbetændelse, kan koste mellem 75 og 100 US dollars. I denne pris er medicin, undersøgelser og behandling ikke medtaget.
Omkostninger ved et hospitalsbesøg kan variere afhængigt af, hvad patienten er indlagt for, men prisen for en seng alene kan være 2000 US dollars per nat. I denne pris er medicin, undersøgelser og behandling heller ikke medtaget.

Når du har besøgt et hospital eller en klinik i USA får du ofte en automatisk betalingspåmindelse tilsendt med posten, selv om du har en forsikring til at tage sig af de medicinske udgifter. Amerikanerne er vant til den slags påmindelser, men som udlænding vil du måske synes, det er besværligt og derfor betale regningen for at undgå at blive gjort ansvarlig. Skulle denne situation opstå, skal du kontakte dit forsikringsselskab med det samme, før du betaler regningen.

• Uddannelse