Pressemeddelelse -

Europæiske ERV forlænger gratis din rejseforsikring, hvis du er strandet i USA pga. orkanen Sandy

”Monsterstormen”, Hurricane Sandy, er på vej til New York. Dette er den seneste rapport fra ERVs servicekontor i USA, Euro-center New York.

I øjeblikket forventes kategori 1 orkanen Sandy at påvirke det nordøstlige USA i perioden fra søndag til tirsdag. Kombinationen af et astronomisk højvande og orkanens kræfter kan forårsage, at vandstanden stiger op til 3 meter over almindeligt niveau, med stor risiko for oversvømmelser, strømafbrydelser og stormskader til følge.

Adskillige stater har erklæret undtagelsestilstand forud for orkanen Sandys indtog, og i New York City-området har de lokale og statslige myndigheder ind til videre indstillet al offentlig transport fra i går, søndag kl. 19.

Euro-center New York er selvsagt opmærksomme på deres personales sikkerhed, og derfor vil Euro-centret være lukket mandag og tirsdag, når stormen bevæger sig gennem området. Som konsekvens af dette skal man i denne periode kontakte vores døgnåbne alarmcentral på telefon +45 7010 9030, såfremt man har behov for akut hjælp.

Forsikringstagere rådes kraftigt til at følge lokale og statslige myndigheders vejledning med hensyn til enhver foreslået og/eller obligatorisk evakueringsforanstaltning, som især kan blive aktuelt for lavtliggende områder, der vil blive berørt af oversvømmelser.

De kunder, som har fået/får aflyst deres flyafgang til USA pga. orkanen Sandy, skal kontakte deres flyselskab, som er forpligtet til at sørge for nye flybilletter, når dette er muligt.

Til alle de af vores kunder, der har en rejseforsikring som udløber, mens man er strandet i USA pga. orkanen Sandy, kan vi oplyse at man ingen bekymringer skal have angående dette, da vi gratis forlænger disse rejseforsikringer. Forlængelsen gælder frem til den næste afgang, som man bliver tilbudt af sit flyselskab, når flytrafikken er genoptaget.

Om Europæiske ERV

Europæiske ERV er Danmarks største og ældste rejseforsikringsselskab, og indgår i ERV Group

Vi har over 90 års erfaring med at skabe tryghed og sikkerhed på rejsen. Størstedelen af alle danske turister og rejsende tegner deres rejseforsikringer hos os. Denne tillid har vi opnået ved at garantere personlig og hurtig hjælp fra eksperter, hvis uheldet skulle være ude - uanset hvor i verden du befinder dig.

Om ERV Group

ERV Group har over 40 millioner kunder med rejseforsikring, og har selskaber og salgskontorer i en række lande verden over – bl.a. Tyskland, Danmark, Sverige, Rusland, Kina og Italien