EWII hilser Google velkommen til Trekantområdet

Udmeldingen i aftes fra den amerikanske datagigant Google, om at selskabet har købt en stor grund i erhvervsområdet Danmark C ved Fredericia, hvor der muligvis skal opføres et stort datacenter, bliver modtaget med begejstring af energikoncernen EWII.

”Vi glæder os over det gode budskab. Det er en overordentlig glædelig nyhed, som vi hilser meget velkommen. Hvis der kommer en endelig beslutning om at bygge et datacenter, vil det have stor positiv betydning for udviklingen og værdiskabelsen i Trekantområdet, og det vil endvidere få en væsentlig betydning for den grønne omstilling i Danmark,” siger Knud Steen Larsen, adm. direktør i EWII Koncernen.

Det er endnu ikke afgjort, om Google vælger at opføre et datacenter på grunden, men skulle det ske, er EWII klar til et positivt, frugtbart og langvarigt samarbejde.

”Vi har i forvejen en meget stærk infrastruktur i Trekantområdet indenfor el-net, vand, varme, grøn vindenergi og fibernet, og såfremt beslutningen om at opføre et datacenter effektueres, vil vi meget gerne være med til at gøre denne endnu bedre i samarbejde med en stor global spiller som Google,” understreger Knud Steen Larsen.

• vindenergi
  • it