Tilskud til varmepumper på abonnement

Alt for mange udlejningsejendomme, værksteder, staldbygninger og virksomheder får i dag varmen fra olie- eller gasfyr. Den form for opvarmning med fossile brændsler ønsker et stort flertal i Folketinget snarligt udfaset med mere miljørigtige og klimavenlige opvarmningsformer for at fremme den grønne omstilling.

En af de bedste muligheder for at understøtte den udvikling er varmepumper, og som en del af den grønne klimapulje har Energi-, Forsynings- og Klimaministeriet afsat 11 mio. kr. til at hjælpe en ny ordning om varmepumper på abonnement på vej.

EWII er udvalgt
EWII er en af de kun tre virksomheder, der er udpeget til at modtage tilskud fra Energistyrelsen for at sparke gang i markedet for varmepumper på abonnement til virksomheder.

”Tre installatører er valgt, og jeg håber, at denne nye ordning kan få rigtig mange danske virksomheder til at genoverveje deres primære varmekilde,” siger Lars Chr. Lilleholt, Energi-, Klima- og Forsyningsminister i en pressemeddelelse.

CO2 venlig løsning
Varmepumper er sund fornuft. I takt med at vores elforsyning i stadig stigende grad baseres på vindenergi og andre vedvarende energikilder, bliver varmepumperne et ekstra redskab i den grønne omstilling. EWII vil anvende strøm fra egne vindmøller til at forsyne varmepumperne med, og dermed sikres en 100 % CO2 neutral varmeforsyning.

Lav investeringspris
En løsning med varmepumpe på abonnement gennem EWII har endvidere den store fordel, at kunderne slipper med en lavere investeringspris og en konkurrencedygtig varmepris, mens EWII påtager sig ansvaret for drift og vedligehold.

Hvis du vil høre mere om dine muligheder for at få et fordelagtigt tilbud i forbindelse med udskiftning af olie- eller gasfyr med en varmepumpe, så kontakt Martin Vesterbæk, senior projektleder hos EWII, på tlf. 2835 7339 eller mail: mave@ewii.com.

• varmepumpe
  • vedvarende energi