EWII belønner gode idéer med millioner

Onsdag eftermiddag løftede EWII sløret for 20 projekter, som tilsammen får fem mio. kroner i støtte fra EWII Værdipulje. De spændte modtagere fik overrakt den glædelige nyhed og medfølgende gavecheck til et event i energikoncernens hovedsæde i Kolding, hvor tidligere modtagere af værdipuljemidlerne også gæstede scenen.

Det er fjerde år i træk, at EWII Værdipulje uddeler midler til værdiskabende idéer, som kan fremme innovation, uddannelse, forskning, grøn erhvervsvækst, kultur eller iværksætteri i Trekantområdet. Værdier, som årets udvalgte projekter lever fuldt ud op til.

”Vi er utrolig stolte af, at vi med EWII Værdipulje kan være med til at hjælpe så mange forskelligartede og innovative projekter. De kreative ildsjæle, vi støtter med initiativet, bidrager til værdiskabelsen og væksten i området,” siger Knud Steen Larsen, adm. direktør i EWII og formand for det Advisory Board, der er nedsat til at vurdere og udvælge blandt de indkomne ansøgninger.

Denne gang har EWII uddelt beløb fra 20.000 til 540.000 kroner. Men med 149 ansøgninger, som samlet set søgte om 52 mio. kroner, har det været en vanskelig proces at udvælge de endelige projekter.

”Endnu en gang har vi fået mange spændende og gode ansøgninger. Det har absolut ikke været nemt at vælge nogen fra. Vi tror dog på, at de udvalgte projekter er de helt rigtige og kan komme mange mennesker i Trekantområdet til gode og på den måde skabe ekstra værdi,” siger Knud Steen Larsen.

Midlerne i EWII Værdipulje stammer fra energikoncernens kommercielle forretningsaktiviteter og ligger ud over de midler, som EWII Koncernen allerede i dag bidrager med i Trekantområdet i form af investeringer i infrastruktur, fibernet, sponsorater, grøn erhvervsvækst, landets laveste elnet-tariffer og andre værdiskabende tiltag.

Hvis der er interesse for at høre mere om de forskellige projekter, er det aftalt, at beløbsmodtagerne selv fortæller nærmere om deres projekt. Kontaktoplysninger til de respektive modtagere kan fås ved henvendelse til Jette Steen Nielsen på: jesn@ewii.com.

Modtagere af midler fra dette års EWII Værdipulje:

Beløbsmodtager By Projekttitel Tildelt beløb
Natteravnene i Kolding Kolding Førstehjælps og krisehåndteringskursuser 20.000
Mentor Fredericia Fredericia Vejen frem 20.000
App Academy Aps Kolding Micro:bit på dansk 49.500
Fonden for Entreprenørskab - Syddanmark Kolding Socialt Entreprenørskab i undervisningen 50.000
Stick app IVS Vejle Stick 50.000
Den Selvejende Institution Sjølund Multiarena Kolding Bander til Sjølund Multiarena 50.000
MION Technolgy ApS Vejle Antibakterielle overfladebehandlinger 141.000
MeetingLillebælt Middelfart Branding af Lillebælt-området 155.000
HTX Lillebælt - EUCL Fredericia Forskningsbaseret talent-undervisning og visualisering af bioteknologi/genteknologi 165.000
Designskolen Kolding Kolding REDO - Implementering af Bæredygtige Løsninger 290.000
Ska-Dan Fredericia Varmepumper til byggesektoren 291.000
PANAYOTIS ApS Vejle Udvikling af Panayotis brudekjole kollektion 298.500
Nyremedicinsk forskningsenhed og Center for Innovativ Medicinsk Teknologi, OUH Odense Nyretransplantationsforløbet, patientinvolvering og mHealth 300.000
NextConcept Kolding Jewell 345.000
Middelfart Ungdomsskole Middelfart Iværksætteri på Walker 400.000
Trekantområdet Danmark Kolding Event-boost 2017 425.000
Trekantområdet Danmark Kolding Fælles iværksætter-økosystem 430.000
Women in Process Kolding Skabelse af livsmestring for borgere på kanten 480.000
KIF Håndbold Elite A/S Kolding 3D mapping 500.000
Fysio- og Ergoterapi, Sygehus Lillebælt -Vejle Sygehus Vejle Fysioterapeutisk Forskningsenhed 540.000

• udvikling
  • iværksætteri
  • bæredygtighed

EWII er en national energikoncern med internationale aktiviteter. Virksomheden tager aktivt del i udviklingen af fremtidens klimavenlige energiteknologier - herunder vindstrømsproduktion, elkøretøjer og brændselsceller – og velfærdsteknologiske løsninger.

EWII sælger energi og tilbyder energirådgivning og køleteknik. Derudover leverer EWII el, fjernvarme, fiberbredbånd og drikkevand.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 570 medarbejdere og omsætter for ca. 1.8 mia. kr. om året.