EWII belønner gode idéer med millioner

Pressemeddelelse   •   Nov 23, 2016 15:47 CET

Gruppebillede af alle modtagere af midler fra EWII Værdipulje

Onsdag eftermiddag løftede EWII sløret for 20 projekter, som tilsammen får fem mio. kroner i støtte fra EWII Værdipulje. De spændte modtagere fik overrakt den glædelige nyhed og medfølgende gavecheck til et event i energikoncernens hovedsæde i Kolding, hvor tidligere modtagere af værdipuljemidlerne også gæstede scenen.

Det er fjerde år i træk, at EWII Værdipulje uddeler midler til værdiskabende idéer, som kan fremme innovation, uddannelse, forskning, grøn erhvervsvækst, kultur eller iværksætteri i Trekantområdet. Værdier, som årets udvalgte projekter lever fuldt ud op til.

”Vi er utrolig stolte af, at vi med EWII Værdipulje kan være med til at hjælpe så mange forskelligartede og innovative projekter. De kreative ildsjæle, vi støtter med initiativet, bidrager til værdiskabelsen og væksten i området,” siger Knud Steen Larsen, adm. direktør i EWII og formand for det Advisory Board, der er nedsat til at vurdere og udvælge blandt de indkomne ansøgninger.

Denne gang har EWII uddelt beløb fra 20.000 til 540.000 kroner. Men med 149 ansøgninger, som samlet set søgte om 52 mio. kroner, har det været en vanskelig proces at udvælge de endelige projekter.

”Endnu en gang har vi fået mange spændende og gode ansøgninger. Det har absolut ikke været nemt at vælge nogen fra. Vi tror dog på, at de udvalgte projekter er de helt rigtige og kan komme mange mennesker i Trekantområdet til gode og på den måde skabe ekstra værdi,” siger Knud Steen Larsen.

Midlerne i EWII Værdipulje stammer fra energikoncernens kommercielle forretningsaktiviteter og ligger ud over de midler, som EWII Koncernen allerede i dag bidrager med i Trekantområdet i form af investeringer i infrastruktur, fibernet, sponsorater, grøn erhvervsvækst, landets laveste elnet-tariffer og andre værdiskabende tiltag.

Hvis der er interesse for at høre mere om de forskellige projekter, er det aftalt, at beløbsmodtagerne selv fortæller nærmere om deres projekt. Kontaktoplysninger til de respektive modtagere kan fås ved henvendelse til Jette Steen Nielsen på: jesn@ewii.com.

Modtagere af midler fra dette års EWII Værdipulje:

Beløbsmodtager ByProjekttitelTildelt beløb
Natteravnene i KoldingKoldingFørstehjælps og krisehåndteringskursuser20.000
Mentor FredericiaFredericiaVejen frem20.000
App Academy ApsKoldingMicro:bit på dansk49.500
Fonden for Entreprenørskab - SyddanmarkKoldingSocialt Entreprenørskab i undervisningen50.000
Stick app IVSVejleStick50.000
Den Selvejende Institution Sjølund MultiarenaKoldingBander til Sjølund Multiarena50.000
MION Technolgy ApSVejleAntibakterielle overfladebehandlinger141.000
MeetingLillebæltMiddelfartBranding af Lillebælt-området155.000
HTX Lillebælt - EUCLFredericiaForskningsbaseret talent-undervisning og visualisering af bioteknologi/genteknologi165.000
Designskolen KoldingKoldingREDO - Implementering af Bæredygtige Løsninger290.000
Ska-DanFredericiaVarmepumper til byggesektoren291.000
PANAYOTIS ApSVejleUdvikling af Panayotis brudekjole kollektion298.500
Nyremedicinsk forskningsenhed og Center for Innovativ Medicinsk Teknologi, OUHOdenseNyretransplantationsforløbet, patientinvolvering og mHealth300.000
NextConceptKoldingJewell345.000
Middelfart UngdomsskoleMiddelfartIværksætteri på Walker400.000
Trekantområdet DanmarkKoldingEvent-boost 2017425.000
Trekantområdet DanmarkKoldingFælles iværksætter-økosystem430.000
Women in ProcessKoldingSkabelse af livsmestring for borgere på kanten480.000
KIF Håndbold Elite A/S Kolding3D mapping500.000
Fysio- og Ergoterapi, Sygehus Lillebælt -Vejle SygehusVejleFysioterapeutisk Forskningsenhed540.000

EWII er en national energikoncern med internationale aktiviteter. Virksomheden tager aktivt del i udviklingen af fremtidens klimavenlige energiteknologier - herunder vindstrømsproduktion, elkøretøjer og brændselsceller – og velfærdsteknologiske løsninger.

EWII sælger energi og tilbyder energirådgivning og køleteknik. Derudover leverer EWII el, fjernvarme, fiberbredbånd og drikkevand.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 570 medarbejdere og omsætter for ca. 1.8 mia. kr. om året.