EWII Koncernen udvider vindenergiporteføljen betragteligt

EWII Koncernen har købt tre nyere danske vindmølleparker. Den nye portefølje består af otte møller med en ydelse på i alt 18 MW. Der er tale om to parker nordøst for Randers og en park vest for Herning.

Alle møller er Vestas-møller, der er mellem 1½-4 år gamle, og netop møllernes unge alder er væsentligt for EWII Koncernen.

”Vi ser gode og positive muligheder i danske vindprojekter, og særligt når møllerne er så nye og i så god stand, som det er tilfældet her, synes vi det er attraktivt at investere yderligere i danske landvindmølleparker. Det er en fin businesscase,” siger Oliver Wolgast, afdelingschef for EWII Production.

Knud Steen Larsen, adm. direktør i EWII, er godt tilfreds med udvidelsen af koncernens vindenergiportefølje, der er en direkte og klar linje i koncernens strategi.

”Vi fortsætter vores udbygning med grøn vindkraft. Det giver særdeles god mening både i relation til vores ønske om at være med til at sikre den grønne omstilling, og fordi vores kunder efterspørger vores vindstrømsprodukt,” fortæller Knud Steen Larsen.

Oliver Wolgast, afdelingschef EWII Production                      mob. 24 42 92 83

Knud Steen Larsen, adm. direktør i EWII Koncernen            mob. 20 33 04 21

• grøn omstilling
  • grønne investeringer
  • vindstrøm
  • vindmøllepark
  • vindenergi

EWII er en national energikoncern med internationale aktiviteter. Virksomheden tager aktivt del i udviklingen af fremtidens klimavenlige energiteknologier - herunder vindproduktion, elkøretøjer og brændselsceller – og velfærdsteknologiske løsninger.

EWII sælger energi og tilbyder energirådgivning og køleteknik. Derudover leverer EWII el, fjernvarme, fiberbredbånd og drikkevand.

EWII er en af Trekantområdets største private arbejdspladser med mere end 576 medarbejdere og omsætter for ca. 1,6 mia. kr. om året.