FACOM introducerer 18V kulløs ”High Torque” slagnøgle

Ergonomisk, slidstærk og innovativ, er kodeordene for dette yderst kompakte design der er hele 17mm kortere end modellen der afløses. Det betyder at mulighederne for at arbejde hvor pladsforholdene er trænge er markant forbedret. Maskinen drives af en meget kraftig kulløs motor og et FACOM 5.0Ah 18V Lithium-ion batteri, som naturligvis er kompatibelt med alle FACOM 18V produkter. Resultatet er længere effektiv arbejdstid pr. opladning kombineret med markedsledende breakaway moment på 1,625Nm.* Desuden har slagnøglen tre forskellige hastighedsindstillinger således brugeren nemt kan tilpasse sig opgavens behov i forhold til hastighed og moment.

Slagnøglen og batteri er fremstillet af slagfast nylonforstærket plastic med et specielt overtræk af T.P.E.** En kombination af materialer der øger styrken samtidig med at beskytte mod kemikalier, fedtstoffer og olie. Det beskytter samtidig mod ridser og slid.

CL3.CH18SD har en række øvrige egneskaber som letter brugen I det daglige. Smalt greb optimeret for komfort og enkel anvendelse, specielt når der anvendes arbejdshandsker. En meget stærk LED på foden af maskinen lyser opad mod arbejdsemnet med minimal skyggedannelse. Batteriet har naturligvis ladeindikator indbygget.

FACOMs 18V kulløse ”High Torque” slagnøgle kan leveres i en stærk og robust ToughSystem transportkasse. Denne er kategoriseret som IP65 for at sikre mod vand dog støv. Trasportkassen kan stables og kombineres med andre ToughSystem transportkasser.

"Integrationen af FACOMs 5.0Ah Lithium-ion batteri platform og kulløs teknologi, kombineret med en mere kompakt konstruktion, markedsledende moment og længere arbejdstid pr. opladning, har for første gang givet brugeren mulighed for præcist at tilpasse hastighed og moment i tre forskellige niveauer. Således beskadiges de emner der skal strammes eller løsnes ikke ved for stort moment”, udtaler Philip Norris, FACOM produktchef for Stanley Black & Decker.

Produktegenskaber:

• Maskinens totallængde på 224mm er 17mm kortere end modellen der afløses og giver bedre plads til arbejde under trange forhold
  • Meget kraftig kulløs motor og FACOM 5.0Ah 18V Lithium-ion batteri giver længere effektiv arbejdstid pr. opladning
  • Markedsledende breakaway moment på 1,625Nm.*
  • Tre forskellige hastigheder sikrer korrekt moment og hastighed til alle opgaver
  • Stærk, robust og fleksibel FACOM ToughSystem transportkasse system

* Breakaway moment er defineret som det moment det kræver at løsgøre/igangsætte en rotation fra en stationær position

** T.P.E støbning – Thermoplastic Elastomers

Varenumre:

CL3.CH18SD (nøgen enhed)

CL3.CH18SP2 (inklusiv ToughSystem transportkasse og to FACOM 5.0Ah 18V Lithium-ion batterier og lader)

For yderligere information vedr. FACOM, eller henvisning til nærmeste FACOM distributor besøg www.FACOM.com

Presse kontakt: Michael Demant - +45 30 55 48 06 – michael.demant@sbdinc.com

• ergonomi
  • 18v
  • kulløs
  • lithium-ion
  • li-ion
  • moment
  • kraft
  • 1625nm
  • cl3
  • slagnøgle

Grundlagt i 1918, FACOM er en førende producent af håndværktøj, tilbehør, opbevaringsløsninger og intelligente værktøjløsninger til industrien, luftfarten, autobranchen, atom- og energisegmentet.
FACOM er velkendt for sin banebrydende innovation som spænder over næsten et århundrede. FACOM har en passion for at fremstille komplette løsninger, der overstiger de behov der dagligt stilles af fagfolk, til værktøj af høj kvalitet. Udfordre grænser og altid levere forbedret ydeevne og kvalitet. Fremstillet ved hjælp af de mest avancerede moderne processer, er FACOMs omfattende sortiment af intelligente, effektive og ergonomiske produkter, blevet designet til at opfylde de skrappeste krav for at forenkle de daglige opgaver, øge arbejdsglæden og sikre optimal sikkerhed for brugeren.

Verdens #1 firma på segmentet for håndværktøj og opbevaring
(Facom, Mac Tools, Porter Cable, DeWalt, Stanley, Black & Decker, Lista, AeroScout, USAG, Sidchrome, Expert, Proto, etc.)
Verdens #2 firma på segmentet for kommerciel elektronisk sikkerhed og adgangskontrol systemer
(Stanley Security, etc.)
Verdens #2 firma på segmentet for befæstigelses produkter
(Stanley Engineered Fastening, POP Avdel, Masterfix, Heli-Coil, Tucker, etc.)

Pressekontakt Nordic Trade Marketing Manager Industrial Hand tools - Facom & Expert +4530554806