Her er sommerens største feriefavoritter

To tyrkiske badebyer ligger i top fem over de mest efterspurgte sommerferiedestinationer, viser dugfriske salgstal fra Falk Lauritsen Rejser

Medierne er fortsat præget af overskrifter om økonomisk krise, men intet tyder på at danskerne har tænkt sig at spare på feriebudgettet. Allerede nu er der godt gang i salget af sommerferierejser, og efterspørgslen er størst på destinationer i Tyrkiet, Grækenland, Bulgarien og Spanien. Det viser en opgørelse fra Falk Lauritsen Rejser.

Derfor topper Tyrkiet
Helt i top ligger de to populære middelhavsdestinationer i Tyrkiet, Bodrum og Alanya, hvilket ikke kommer som nogen stor overraskelse for direktør Søren Falk Lauritsen.

”Tyrkiet byder på lækre strande og kulturelle oplevelser, og så får man høj hotelstandard og meget for pengene. Det matcher vores gæsters ønsker om en god ferie til en overkommelig pris. Vi er blandt de største udbydere af rejser til Tyrkiet, og det er dejligt at se, at Bodrum er blandt danskernes foretrukne rejsemål. Vi var de første i Danmark til at introducere Bodrum, som med en bred vifte af muligheder for både unge, ældre og børnefamilier, har oplevet en stigende efterspørgsel de sidste 7-8 år”, fortæller Søren Falk Lauritsen og fortsætter:

”Også Alanya har i en årrække været blandt de mest eftertragtede sommerferierejsemål, og i år har vi solgt 20 procent mere end på samme tidspunkt sidste år. Det skyldes bl.a., at vi nu kan tilbyde flyvninger til Gazipasa lufthavnen og transporttid fra lufthavnen til hotellet er nu helt nede på en halv time”, udtaler Søren Falk Lauritsen.

Den evige klassiker
Efter de tyrkiske middelhavsdestinationer følger den evige klassiker, Mallorca, hvilket heller ikke kommer bag på Søren Falk Lauritsen.

”Mallorca er blandt mine egne personlige favoritter. Her er en fantastisk dejlig og afslappet atmosfære, et behageligt klima det meste af året, spændende byer og smuk natur inden for kort afstand – og så tager det blot tre timer at flyve hertil. De seneste år har man desuden højnet den generelle hotelstandard, forbedret strandene og gjort en del for miljøet”, siger Søren Falk Lauritsen.

Balkanhalvøens favoritter
Foruden Bodrum, Alanya og Mallorca er der også pænt gang i salget af sommerferierejser til de græske øer og i særdeleshed Kos, der er en af de helt store højdespringere.

Også den bulgarske kyst er med på Falk Lauritsen Rejsers top 5 over sommerens feriefavoritter. Det er ikke mindst de børnevenlige strande og de feriebudgetvenlige priser, der gør Bulgarien til et populært rejsemål blandt danskerne.

Sommerens top 5
Bodrum