Damixa tænker vand på ny måde

Vandhaneserien Arc fra danske Damixa står for nytænkning og har fået international anerkendelse med to priser for design og funktionalitet. Serien kommer nu i farver og rammer stilen i den moderne bolig.

Hvorfor skal vand kun løbe nedad fra en vandhane? Den forestilling har vandhaneserien Arc fra danske Damixa ændret på. Her kan tuden drejes, så vandet løber op i luften, så man f.eks. nemt kan drikke vand fra hanen. Vandhanens arm kan også dreje fra side til side og op og ned, så det f.eks. er let at komme ud i hjørnerne af vasken, når man skal rengøre den eller fylde en gryde med vand.

”Vandhaneseriens mange funktioner og flotte design er blevet hædret med Red Dot Design Award og iF Product Design Award, og vi har netop lanceret en opdateret udgave, som rammer lige ind i den moderne bolig, hvor der gerne må være flotte farver på en del af indretningen,” siger produktchef Signe Værbak fra Damixa.

Hvid og rød – lige til at skifte

Nu fås vandhaneserien Arc i en ren krom udgave og i krom med sort, blødt kunststof på greb og tud. Derudover kan man købe løs kunststofbelægning i hvid og rød, som forbrugeren meget nemt og hurtigt kan skifte. Hvis interessen er stor, vil Damixa lancere flere farver senere. På den måde kan vandhanen ændre udtryk, når man har lyst til at sætte nye farver og stil på køkkenet eller badeværelset.

Enkelt og stilrent

Jakob Jensen er designer hos Damixa og skaberen af Arc. Hans opgave var at designe en flot, enkel og funktionel vandhaneserie. ”Jeg var optaget af at forene de mange funktionsmuligheder med et enkelt og stilrent udtryk, som er så kendetegnende for godt, dansk design. Derfor brugte Damixa for første gang et joy-stick som greb, og jeg tilførte et blødt kunststofmateriale. Det bløde materiale er rart at røre ved og indikerer klart, hvor man skal tage fat for at betjene produktet,” forklarer Jakob Jensen.

De nye farvemuligheder skal være med til at søge for, at Arc bliver en moderne klassiker, som tilfører boligen spændende detaljer.

Yderligere oplysninger kan fås ved henvendelse til: Signe Værbak, produktchef ved Damixa, tlf.: 63 10 22 10.

• arc
  • jakob jensen