Klare linjer møder det afrundede

Damixa præsenterer den nye vandhaneserie Slate, hvor der har været fokus på et anderledes design, der passer ind i den moderne, stilrene bolig.

”Vandhaneserien Slate passer perfekt ind i alle de boliger, hvor en vandhane ikke bare er en vandhane, men gerne må være et designelement i sig selv,” siger marketing & Brand Director, Berit Linde Jessen fra Damixa.

Den danske vandhaneproducent er gået efter at skabe en vandhane, som har et flotdesign og udtrykker det stringente og lidt rustikke. De meget klare linjer møder det afrundede på vandhanens tud og håndtag. Slate kan oversættes til ’skiffer’ og udtrykker det lidt rustikke og relationen til vandhanens sorte håndtag.

Sort i boligindretningen

”Sort bruges meget i den moderne boligindretning. Eksempelvis vil mange gerne have det sorte med ind i køkkenet som et element. Det mærker vi på efterspørgslen efter vores Arc vandhaneserie, som bl.a. fås med sort håndtag. Derfor er det naturligt, at vi giver flere valgmuligheder ved at introducere Slate,” udtaler Berit Linde Jessen.

Slate er tænkt til et internationalt marked, og den vil blive solgt verden over af Damixa. En vigtig forudsætning for introduktionen har også været, at Slate skulle være det flotte og anderledes design, som er til at betale for mange mennesker.

Mange funktioner

Man får mange funktioner med i prisen ved at købe Slate. Slate leveres som standard med den særlige X-change enhed, som Damixa har opfundet. X-change enheden gør det ekstremt nemt at skifte armatur i fremtiden. Når først X-change enheden er installeret, kan man selv udskifte sit Damixa-armatur på 20 sekunder, blot ved hjælp af en umbraco-nøgle.

”Vores amaturer kan holde i rigtig mange år, men stadig flere ønsker at skifte en vandhane efter en tid for at få et andet udtryk. Det er også attraktivt for hoteller og andre store bebyggelser, som ofte skifter vandhaner,” forklarer Berit Linde Jessen.

Slate har desuden en anti-skoldningsfunktion, så man ikke brænder fingrene, og så er der en vandsparefunktion. Vandhanen afkalkes i det daglige ved blot at køre en finger under luftblanderen der er gummibelagt.

En hel serie

Slate er tænkt til hele boligen. Der er flere forskellige vandhanemodeller til køkkenet og badeværelset. Desuden er der bruser og termostater til karbad og bruser.

• Arbejdsliv

• damixa
  • slate
  • boligindretning
  • vandhane
  • design
  • moderne
  • armatur
  • x-change

Ostnor, der er Nordens førende producent af blandingsbatterier, sælger, fremstiller og produktudvikler vandhaner under de stærke og veletablerede varemærker FM Mattsson, Mora Armatur og Damixa. Ostnor Gruppen købte i maj 2014 danske Damixa. Damixa blev grundlagt i 1932 og producerer fortsat danskdesignede vandhaner på fabrikken i Odense. Virksomheden er den førende leverandør på det danske marked for blandingsbatterier og bruseløsninger og dækker de fleste behov til husholdningsbrug og offentlige bygninger. Ostnor Gruppen har hovedkontor i Mora, Sverige, beskæftiger ca. 550 ansatte og omsatte i 2013 for 824 millioner kroner.

Henrik Haislund Rasmussen

Pressekontakt Marketing Manager 29762074