Osier - Klassisk og elegant køkkenarmatur

Danske Damixa kommer nu på markedet med et helt nyt køkkenarmatur, Osier, hvor der designmæssigt er fokus på det stilrene, klassiske og elegante udseende, uden at der er gået på kompromis med funktionaliteten og hensynet til miljøet.

”Køkkenarmaturet Osier er indbegrebet af godt dansk design, som vi er kendt for i hele verden. Vi har skabt Osier ud fra, at armaturet skulle være en fryd for øjet og en god oplevelse at bruge i hverdagen,” siger Signe Værbak, produktchef ved Damixa. Udover at være stilren og klassisk opfylder Osier kravene til arbejdet i køkkenet eller bryggerset. Tuden er høj, så man uden besvær kan fylde vand i en stor gryde i køkkenet eller fylde en spand i bryggerset. Osier fås med tre forskellige tude, som giver armaturerne hvert sit udtryk. Den yderste del af tuden kan desuden drejes på en af modellerne, så man nemt kan gøre vasken ren.

Også i børstet stål

”Hos Damixa skal godt dansk design gå hånd i hånd med super funktionalitet. Osier kommer i første omgang i krom, men vil snart blive fulgt af en version i børstet stål. Vi har desuden forsynet armaturet med en anti-skoldningsfunktion, som nemt kan slås til, hvis man har små børn, som man vil være sikker på ikke brænder fingrene,” siger Signe Værbak.

Der er også tænkt på miljøet og energiforbruget, da armaturet er født med ’koldstart’. Når man åbner almindeligt for Osier, vil den give koldt vand. Det er først, når man drejer hanens greb fremad, at der kommer lunere eller varmt vand. Den funktion sparer på vandregningen, da mange bare åbner for vandet, når fingrene skal skylles. Endelig kan den enkelte slå en decideret vandsparefunktion til, hvis man ønsker at spare yderligere på vandet,” fortæller Signe Værbak.

En Osier vandhane til køkken eller bryggers leveres som standard med den særlige X-change enhed, som Damixa har opfundet. X-change enheden gør det ekstremt nemt at skifte armatur i fremtiden. Når først X-change enheden er installeret, kan man selv udskifte sit Damixa-armatur på 20 sekunder, blot ved hjælp af en umbraco-nøgle.

Selv om der er kælet for såvel design som funktionalitet, fås Osier til en absolut konkurrencedygtig pris.

• danskdesign
  • køkken